mijn paard wilt de poort NIET uit om lekker buiten te gaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

buksbunny

mijn paard wilt de poort NIET uit om lekker buiten te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 19:36

Mijn paardje is echt n schat <3 ...komt ook naar je toe als je hem uit de wei haalt *\o/* ...dan zadel ik uhm op en ga stapsvoets aan de hand naar het hek ........ dan blijft die al zeker 3 x staan en wilt niet verder . |( ....ik wil graag naar de weg toelopen omdaar hem neer te zetten langs n STEEN zodat ik daar op kan stappen ( en rustig neer kan komen in het zadel ) /3 ......maar hij vertikt het om langs die Steen te gaan staan dan begint die echt vervelend te doen !!!!!! Heb echt alles geprobeerd zoals naar achter toe laten lopen ( omdat ze dat erg vervelend vinden ) Hem ook steeds omdraaien en dan weer naar voren ..ja hoor dan weigerd hij weer om naar voren toe te lopen :j .... het enige waar hij op reageerd is de eigenaar van de stal die boos op uhm wordt en dan gaat die ............ maar deze persoon is er natuurlijk niet altyd van daar :(:) WIE WEET N OPLOSSING !!!!!

pieps

Re: mijn paard wilt de poort NIET uit om lekker buiten te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:38

Krukje kopen en het krukje gebruiken. Krukje neerzetten daar waar je paard staat.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:41

Zorgen dat jullie leiderschapsverhoudingen worden hersteld en dan veel gaan oefenen en desensibiliseren..
Slaan en boos worden zal het alleen maar erger maken, boosheid is een emotie waar paarden niets mee kunnen.

buksbunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 19:44

pieps schreef:
Krukje kopen en het krukje gebruiken. Krukje neerzetten daar waar je paard staat.

Ja klopt heb ik ook al geprobeerd en dat doet die goed ....maar het erf is afgesloten met n HEK snappie ...dus moet ik afstappen en het Hek open doen en dan weer opstappen .....dus als ik krukje meeneemt staat die buiten en kunne ze hem meenemen ( het Krukje dus ) ....die steen die daar ligt hebben ze speciaal daar voor mij neergelegd snap :P .... mijn paard is af en toe te slim :j dank je wel !!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:45

Dat heeft niks met slimheid van je paard te maken, want zo denken ze helemaal niet.

buksbunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 19:50

ijssnuiver schreef:
Zorgen dat jullie leiderschapsverhoudingen worden hersteld en dan veel gaan oefenen en desensibiliseren..
Slaan en boos worden zal het alleen maar erger maken, boosheid is een emotie waar paarden niets mee kunnen.

Dit vind ik wel n goeie ...maar ken het woord desensibiliseren niet ???? sorrie daar moet ik mijn woordenboek bij gaan halen :j hahaha
ja ben hier eerlijk in ijssnuiver :j en klopt dat boos worden niet helpt ....wist niet dat dat n emotie was wat paarden niets mee kunne ...vind ik n hele goeie ....... maar nu het leidersschap van mij en het paard ik loop al langs zijn schouder en nog wilt die niet ...echt n probleem ....ga maar eens flink oefenen dan :+ dank je wel

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:53

Desensibiliseren is ongewone dingen gewoon maken(om een voorbeeld te noemen, ritselende zakjes die eng zijn leren dat die niet eng zijn). Paarden voelen wel jou woede/irritatie, maar hebben geen enkel idee waarom dat is. Die snappen werkelijk niet wat jij bedoeld en kunnen dus niet de koppeling maken tussen jou boosheid en hun gedrag. Dat maakt dus dat ze angstig worden.

Naast de schouder lopen is de positie waar het veulen ook loopt. Dus de positie waar de moeder de leiding heeft. Als wij als mensen daar lopen geven we in weze aan dat het paard de leiding heeft. Beter is als je paard schuin achter je loopt.

Waves

Re: mijn paard wilt de poort NIET uit om lekker buiten te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:10

Paard vertrouwt je niet genoeg, je bent niet genoeg leider. Oplossing: grondwerk gaan doen en meer doorzetten als je erop zit, tik geven indien nodig en gaan met die banaan.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:14

Denk niet dat het iets met vertrouwen te maken heeft, wel met leiderschap. Paard is gewoon met je voeten aan het spelen.