Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Princesj schreef:Misschien is je paard zelf niet helemaal eens met haar "pensioen"?
kehdra schreef:Annickkii schreef:Tinker is nog maar 1,5 jaar en wordt soms alleen even uit de wei gehaald om te poetsen en stukje mee te lopen dus dat schiet ook niet echt op.
Is er geen ander braaf paard in de buurt welke een keertje met jullie op pad kan?
kjoetie schreef:nu in de winter is het ff vervelend ja maar als de grond weer droog is zou je haar in de wei in de (dubbele) longe weer wat kunnen opbouwen, in ieder geval het ergste frisse eraf longeren en dan weer naar buiten?
dianaw33 schreef:Misschien moet je eens bloed laten prikken om te kijken of je paard een vitamine en mineralentekort heeft opgelopen. Als je je paard alleen hooi en gras voert moet je wel zeker weten dat er voldoende voedingsstoffen inzitten (kun je laten testen) , veel hooi en weidepaarden hebben een magnesiumtekort en dit kan nervositeit veroorzaken.
lotte_horses schreef:volgens mij moet je toch proberen je paard zo veel mogelijk te rijden, die van mij is 21 jaar, staat 24/7 buiten en word recreatief gereden (ze heeft vroeger ook wedstrijden gereden) en als ik haar niet genoeg rijd dan is ze ook heel druk en soms ook schrikachtig, ik moet zien dat ik haar minstens 3x per week haar ongeveer 1u hard laat werken anders is er niets mee aan te vangen. Dus ik zou dit ook proberen. Maar dan heb je wel een piste of omheind gebied dat als 'piste' kan dienen nodig.
wietskewin schreef:voor je eigen veiligheid een slof eraan misschien en dan niet aansnoeren maar dat als het nodig is je hem erbij kan pakken en een pessoabitje misschien, die 2 niet samen dat is niet echt een goede combi maar anders een slof en een gewoon ietsjes scherper bitje...
eridinges schreef:wietskewin schreef:voor je eigen veiligheid een slof eraan misschien en dan niet aansnoeren maar dat als het nodig is je hem erbij kan pakken en een pessoabitje misschien, die 2 niet samen dat is niet echt een goede combi maar anders een slof en een gewoon ietsjes scherper bitje...
Dit lijkt mij alleen een oplossing als noodrem, maar dat zorgt er niet voor dat de oorzaak ermee weg gaat.
Ik zou arme maar rijke muesli voeren met vitamine en mineralen erin.
En magnesium bijvoeren. Dit kalmeert paarden. Veel paarden in nederland hebben hier een tekort aan omdat in alleen hooi niet genoeg zit.