Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Joolien schreef:Op haar papieren staat dat ze 5 is, maar ze heeft best diepe putten boven haar ogen, wat volgens veel mensen doet vermoeden dat ze een pak ouder is.. Ze idd stijf in de rug, waar ik graag iets aan wil doen. Maar dingen zoals bv Ostheopaat vind mijn vader maar bullshit, waardoor ik daar geen hulp van kan krijgen. Ze is mijn eerste eigen paardje, dus ik weet zelf ook niet hoe ik dit best aanpak..Hoe oud is je paard? Het kan zijn dat ie wat stijf is in de rug
Sommige paarden rollen helemaal om (en weer terug en dan weer om), andere paarden zie je bijna nooit helemaal omrollen. _Juliee schreef:Joolien schreef:Op haar papieren staat dat ze 5 is, maar ze heeft best diepe putten boven haar ogen, wat volgens veel mensen doet vermoeden dat ze een pak ouder is.. Ze idd stijf in de rug, waar ik graag iets aan wil doen. Maar dingen zoals bv Ostheopaat vind mijn vader maar bullshit, waardoor ik daar geen hulp van kan krijgen. Ze is mijn eerste eigen paardje, dus ik weet zelf ook niet hoe ik dit best aanpak..Hoe oud is je paard? Het kan zijn dat ie wat stijf is in de rug
Izzy19 schreef:Als ze officiële papieren heeft, dan zou haar leeftijd toch wel correct moeten zijn.
Sommige paarden rollen gewoon nooit om, anderen dan weer wel.
Paard eens laten nakijken door een osteo of fysio kan altijd interessant zijn. Merk je nog andere problemen die op rugpijn kunnen wijzen? Of enkel dat omrollen?
Loetie84 schreef:Izzy19 schreef:Als ze officiële papieren heeft, dan zou haar leeftijd toch wel correct moeten zijn.
Ook met officiële papieren kan de geboortedatum verkeerd vermeld zijn. Mijn paard is namelijk een jaar jonger dan officieel in haar paspoort staat. Zegt dus niet altijd wat
_Juliee schreef:Loetie84 schreef:Ook met officiële papieren kan de geboortedatum verkeerd vermeld zijn. Mijn paard is namelijk een jaar jonger dan officieel in haar paspoort staat. Zegt dus niet altijd wat
Paarden moesten ( in België toch, van Nederland heb ik geen idee ) maar vanaf 2000 papieren hebben, dus vaak worden leeftijden geschat enzovoort.. Dat is toch het geval met heel wat mensen die ik ken. Meisje van op de manege kocht een manegepaard en dacht dat het dier 12 was, mijn zus heeft dat paard jaren geleden willen kopen, maar die was toen eigenlijk al 17...
Normaal zou dat niet verkeerd mogen zijn.Loetie84 schreef:Echt haar orginele paspoort, geen mutatie formulier... Maar goed dat is verder off-topic. Normaal gesproken zal het ongeveer wel kloppen. Een jaartje ouder of jonger levert vaak geen echte problemen op. 12 of 17 jaar zit wel wat verschil tussen. Het paard van TS wat 5 jaar zou moeten zijn, is vast niet per ongeluk toch 15 jaar oud...