Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elanor schreef:Dat liggen is inderdaad niet goed. Heb je daarvoor wel eens een dierenarts laten komen om te kijken wat daar de oorzaak van kan zijn? En om de kreupelheid te beoordelen (en eventuele kans op verbetering)? Het lijkt me dat je het beste daarna kunt beslissen of het tijd is om haar te laten gaan.
Overleg inderdaad met je DA. Die kan je eerlijk advies geven. 
marleeentje schreef:Blijft lastig he, dat loslaten! Heb het zelf ook al een paar keer meegemaakt. Het is nooit leuk/makkelijk om die beslissing te nemen. Op de een of andere manier was het voor mij altijd wel duidelijk dat het moment daar was. En dat idee krijg ik nu bij jou ook een beetje. Eigenlijk weet je het wel, maar daadwerkelijk de beslissing nemen is zo moeilijk!
Ik zou zelf ook geen pijnstillers meer geven. Je kunt daarmee het moment misschien wel uitstellen, maar het afscheid wordt er niet makkelijker op. Op een gegeven moment is het gewoon goed geweest, dat zie je, dat weet je. Denk terug aan de mooie tijd en leuke momenten die jullie samen gehad hebben.
Heel veel sterkte!
Blon_D schreef:Als het zo erg is als ik denk krijgt ze die extra tijd niet. Ik wil het dan ook snel afgehandeld hebben. De keuze maakt het op lange termijn veel te moeilijk. Mijn fjord ligt languit met een zware ademhaling.Overigens als ze rechtop staat viel mij gisteren op is dat ze constand linker en rechtervoet afwisselt mbt het gewicht wat hier op staat. Ze heeft vroeger nooit gelegen ter ontspanning.. Dat is echt niks voor haar namelijk.
geerke schreef:Blon_D schreef:Als het zo erg is als ik denk krijgt ze die extra tijd niet. Ik wil het dan ook snel afgehandeld hebben. De keuze maakt het op lange termijn veel te moeilijk. Mijn fjord ligt languit met een zware ademhaling.Overigens als ze rechtop staat viel mij gisteren op is dat ze constand linker en rechtervoet afwisselt mbt het gewicht wat hier op staat. Ze heeft vroeger nooit gelegen ter ontspanning.. Dat is echt niks voor haar namelijk.
ja hetzelfde paard. Maar haar eerde bevangenheid sympotomen waren niet te vergelijken met wat ze nu doet hoor.. Het is 5/6 jaar geleden dat ze bevangen was en heb haar daarna gekregen en vervolgens meteen haar gehele patroon radicaal omgegooit. ze staat 24/7 buiten met andere zelfde type paarden en ze worden niet in grote maten bijgevoerd. Ze is niet te dik.. Ze worden heel sober gehouden..
klinkt alsof je fjord aardig hoefbevangen ligt te zijn....dat links en rechts ontlasten is een teken van bevangenheid
Je zou ook eerst medecijnen kunnen proberen alvorens in te laten slapen....of is dat niet het paard wat je in wilt laten slapen?
liesjecryos schreef:Ts ik maak op dit moment hetzelfde door met onze oude shetlander.
Alleen de keus van inslapen hebben wij al gemaakt en volgende week gaat het gebeuren.
Ik lees zo je verhaal en mijn mening is,is het eerlijk om het dier van alles aan te timmerene en medicijnenen induwen omdat je geen afscheid kan nemen?
Wij hebben onze oudje nu op verdoving staan zodat zoonlief waardig afscheid kan nemen en dan is het klaar.
Ik wens je heel veel strekte