Meerdere pony's in 1 stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zypinette

Meerdere pony's in 1 stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 19:27

Kan iemand mij tips geven om maar 1 pony uit de stal halen terwijl ze met zijn drieën zijn.

En liefst geen tips waar ik hulp moet halen :P

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:55

Wat is het probleem dan eigenlijk?
Als je het paard wat je moet hebben een halster aan doet, touwtje eraan. De andere op afstand houden. Staldeur open, paard eruit, omdraaien en staldeur dicht.

Chaos

Re: Meerdere pony's in 1 stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:56

Als de rest gelijk mee rent en door dendert is dat knap lastig. :D
Maar idd, wat gaat er nu mis?

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:59

ik ken dit probleem, maar dan met 2 pony's in 1 stal
de pony die je niet moet hebben blijft dan zo dicht bij de ander staan dat hij zowiezo mee naar buiten is en als je hem probeert op afstand te houden lukt dit niet (tegen dat je de deur open hebt is hij alweer zo dicht)
wij lossen dit op door met 2 personen te gaan, dus tips om dit alleen te doen heb ik niet, misschien de pony's die je niet moet hebben even ergens vastleggen ofzo?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:01

Draait de deur naar buiten open? Pony voor je uit door de deur, deur meteen achter de pony alvast zo ver mogelijk dichtdoen, zelf in de (nu nog maar kleine) opening blijven staan (zo blokkeer je de andere ponies) zelf de deur door en deur sluiten.

Draait de deur naar binnen toe? Pony die je mee wilt nemen schuin naast je/achter je houden, andere ponies aan de andere kant van de draairichting van de deur houden, deur in de richting van de ponies duwen (ponies moeten dan vanzelf naar achteren wijken), pony die je mee wilt nemen achter je langs door de deur leiden, zelf volgen en de deur meenemen en sluiten.

Je moet de deur dus gebruiken om de andere ponies op afstand te houden.

En ondanks dat je het niet wilt horen, laat het je eens een keer voordoen door iemand die het trucje kent. Dat is een stuk makkelijker dan met woorden uitleggen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:55

Als het ondanks de tips van Ibbel een probleem blijft kun je ook de twee achterblijvers even vastzetten in de stal. De pony die je nodig hebt meenemen en buiten de stal vastzetten. Daarna de twee andere pony's weer los laten en klaar. Het is even wat omslachtig maar werkt wel.. :D

_Juliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:07

Al eens geprobeert om ze met een lange zweep op afstand te houden? Niet door ermee te meppen, dat jullie niet gelijk denken dat ik een dierenbeul ben ofzo, maar gewoon om ze op afstand te houden?

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:12

Hier laat ik mijn ene pony vooruit lopen waardoor ik de opening zelf blokkeer.
En dan doe ik de staldeur dicht.
Andere pony's even vast zetten vind ik ook een goeie tip!

Zypinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 19:50

Dank je voor al die tips

:)

Ik zal het de volgende eens proberen

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:47

_Juliee schreef:
Al eens geprobeert om ze met een lange zweep op afstand te houden? Niet door ermee te meppen, dat jullie niet gelijk denken dat ik een dierenbeul ben ofzo, maar gewoon om ze op afstand te houden?

Van mij mag je er mee meppen hoor ;) Als het van die onopgevoede paardjes zijn die over je heen door de deur rennen gewoon een tik geven. Paard hoort te wachten tot jij zegt dat ze er door mogen. En als je 1 nodig hebt mag je de anderen best een tik geven als ze besluiten om ook maar mee te gaan.

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:06

ja het is lastig... biij mij is het ook zo op stal een paar shets bij elkaar en krijg er eentje er niet uit want als ik de ene nodig heb dan denderen ze er4 uit maar die van dat je een tik mag geven enzo heeft ook gelijk
Monster_tos schreef:
_Juliee schreef:

Van mij mag je er mee meppen hoor ;) Als het van die onopgevoede paardjes zijn die over je heen door de deur rennen gewoon een tik geven. Paard hoort te wachten tot jij zegt dat ze er door mogen. En als je 1 nodig hebt mag je de anderen best een tik geven als ze besluiten om ook maar mee te gaan.

Zypinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 12:49

Aah ja een ander probleem . *D

Als je een pony wilt pakken maar die draait zijn kont naar u toe of naar u toe begint in de lucht te happen met zijn oren naar achteren .

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:00

als een van mijn pony's zijn kont naar me toe draait kan ie kennis maken met mijn schoenen en voor happen krijgen ze hier ook een dreun.
Dat zijn dingen die ik niet tolereer van mijn pony's.

96_Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:03

waar ik nu rij, heb je ook grotere stallen waar twee paarden in gaan, maar bij mij is het nooit een probleem om een van de twee te pakken. als er een toch langs wilt, pak je het halstertouw en die hou ik dan voor zijn neus. dan wacht hij welnetjes.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:06

Mijn ruin staat ook samen met mijn pony in een box. Als ik een van de twee eruit wil halen bind ik de ander vast. De ruin kan ik wel loslaten maar de pony sneakt er meestal achteraan dus die moet echt vast.

Zypinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 16:57

Dank je wel <3