(ken hem al van veulen af) ik mag hem verzorgen. ik ben ook maar meteen begonnen met grondwerk (niet te lang want hij heeft dit nooit gedaan en is pas drie bijna vier) gewoon om te kijken hoe hij het oppakt ik weet dat jullie gaan zeggen als je je paard niet een goed kan lijden hoe begin je dan in godsnaam aan grondwerk. maar hij loopt gewoon netjes naast je maar hij probeert de hele tijd te happen en zijn ogen draaien dan helemaal wit. pony heeft geen leuke jeugd achter de rug en is heel erg kopschuw (eigenlijk overal schuw) bijten mag niet dus hoe moet ik dit afstraffen als je in de buurt van zijn hoofd/nek komt draaid hij al door. sorry voor de lange tekst

. Wanneer er wordt gebeten vanuit agressie mag ook een paard best weten dat dat absoluut niet de bedoeling is. Maar bij een dier wat al schuw is zou ik het niet snel doen omdat je die schuwheid op die manier alleen maar versterkt.
.. de ene vind dit een mep en de ander vind dan die mep geen mep omda dat te zacht is, mijn shetlander bijt ook alles, mijn kat de kalfjes de geiten.. mij!!! maar die mep hielp wel. ben er nog nie hoor xD.. maar welal stuken beter.. en egt hard sla ik niet dat kan ik echt nie, mischien gaat het dan wel watsneller,,,, maar dan maar wat meer tijd hoor...