Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

suze_ schreef:Mijn Kobalt is ook zo'n knuffelig nieuwsgierig aagje
Ruimte opeisen is inderdaad wat er moet gebeuren.
Als armen wapperen niet helpt, dan zou ik de volgende keer een halstertouw of leadrope meenemen.
Hiermee kan je rondjes zwaaien zodra ze te dichtbij komt, of te lang blijft hangen.
Als je als eerste in de wei komt, niks mee doen. Het is immers wel fijn als ze blijft komen als jij er aan komt.
Maak je lang en groot als ze net voor jouw ruimte is eventueel met je arm gestrekt 'HO'.
Blijft ze daar staan 'braaaaf'. Duwt ze door, dan duw je haar terug met hand of je zwiept met het touwtje. Gaat ze uit je ruimte 'braaaf'. Geef haar wat aandacht en loop dan weg. Ze mag best meelopen als ze dat gezellig vindt, maar wel weer buiten jouw ruimte. Doet ze dat niet, zwiep dan de rondjes met je touw. Niet kijken, geen aandacht aanbesteden, gewoon wegzwiepen. Krijgt ze een tik van het touw, dan is dat haar eigen schuld. Ze is niet van suiker, dus zo'n tik is echt niet erg. Vooral met zulk soort paarden moet je heel duidelijk zijn wanneer ze wel en niet erbij mogen zijn.
Er mag best gezellig geknuffeld worden, maar wanneer jij dat wil op jouw voorwaarden.

(sowieso vind hij dat die regels dan wel bij mij gelden, maar bij andere mensjes zou dat best eens niet zo hoeven zijn
)Change3x schreef:Ikmik , tuurlijk is ze verwend, ik vind dat dat ook bestt mag.:p