Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zinzi_jewel schreef:Het kan zijn dat het bit te dik is voor haar waardoor ze haar mond niet goed kan sluiten en blijft kauwen .
Het kan zijn dat ze koper niet lekker vindt in haar mond , of dat dubbelgebroken te veel onrust geeft voor haar .
En tanden na laten kijken voor je met een bit aan de gang gaat ivm wisselen .
Ik rijdt mijn paard of met een bit aan een stuk , ongebroken trens , of bitloos . Zij verdraagd anders niks in haar mond ..
MarChak schreef:Vrijwel ieder paard vindt een bit in de mond de eerste keren vervelend, dat kauwen en hoofd laag zijn pogingen om dat rare ding uit de mond te krijgen.
Toen is er echter iemand opgegaan die dat volledig heeft verknald en sindsdien zien ze bitloos een beetje als iets negatiefs. we doen het 'opleren' van Zaras met zijn 2-en. Ik blijf op de grond, de andere persoon gaat erop en ik weet dat zij zich helaas niet veilig meer voelt zonder bit. Ook is het de bedoeling dat Zaras hierna verkocht wordt (ze heeft veel potentie tot sportpony) en dan is toch wel vaak een bit gewild. DUs helaas, bitloos gaathet niet worden
Al ben ik daar wel een groot voorstander van!