En ben er gek genoeg nog nooit op gekomen deze 'gekke' vraag op bokt te delen.
Mijn paard is vrij normaal maar hij doet toch iets wat ik andere paarden nooit echt zie doen.
Als hij een 'tussendoortje' heeft gehad. Dit kan dus brood, wortel, appel, snoepje etc zijn of zijn brokken/muesli likt hij alles af waar hij aan kan likken.
Het maakt niet uit of het hout, (ijskoud) ijzer, je hand, je trui, je broek, je arm, je voet, een touw of wat dan ook is.
Mocht hij nergens bij kunnen likt hij soms gewoon 'in de lucht'
Dit blijft die echt minuten lang volhouden tot als die lang op dezelfde plek staat wel uren toe als het aan hem ligt denk ik.

Je zou dan zeggen dat hij misschien zouten te kort heeft. (onze handen zijn vaak zout) maar gek genoeg maakt hij nooit gebruik van zijn liksteen.
Of dit nou een mineralen/zouten steen is, een himalaya of eentje met wortel smaak.
Niemand in mijn omgeving weet nou echt zeker waarom die het precies doet en voor mij is het na 2 jaar nogsteeds een raadsel.

Dus wie weet kan iemand hier mij meer duidelijkheid naar voren brengen waarom mijn paard dit kan doen ik ben er wel een beetje nieuwsgierig naar.
(hooi, muesli, granen, wortelen etc doet hij het niet bij) hij doet het 1 of 2 keer, en daarna gaat hij gewoon de rest op eten of begint hij aan zijn hooi. liksteen doet hij ook niks mee, heb er zo nu en dan eentje, maar die kan ik na een tijdje altijd aan de manegepony's hier geven, mijn pony likt er nooit aan.

erg leuk om naar te kijken dat die tong dan weer naar links en dan weer naar rechts gaat