voernijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plovesb

voernijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 13:51

Iemand enige tips hiervoor? Mijn pony deelt een stal met een een shet gaat erg goed alleen wanneer ze vroeg krijgen is hij wat agressief naar die shet, niet trappen ofso maar wel happen en dreigen etc.

AdnerB

Re: voernijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:53

uit elkaar halen?
apparte hopen met hooi neerleggen?

wat heb je zelf al geprobeerd?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:57

uit elkaar halen met eten is de enige echte oplossing.
Mijn haf heeft ook een verschrikkelijke voernijd. ze staat samen met een welshje hiervoor met een shet.
ik legde altijd 3 hopen hooi neer, maar ze bleef nooit bij 1 hoop staan. en jaagde de andere dan weer weg. doordat je altijd 1 hoop meer hebt is er wel plek om te eten, Maar doordat ze steeds weggejaagd werden . at dat natuurlijk niet fijn.
Nu hebben we eibndelijk 2 stallen welke direct op de paddoch uit komt. 1 stal hebben we ontoegankelijk gemaakt voor de haf. een stalen buis voor de deuropening zodat de kleine pony er makkelijk onderdoor kan, Maar de haf niet.
Daar krijgen ze nu hun eigen voer. zodra de eerste "honger" gestilt is gaan ze smaen buiten van 1 voerplaats eten. dan lukt het wel....... maar ze"weten" natuurlijk dat ierder ook in eigen stal rustig kan eten.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:23

Hoe wordt het paard gehouden, is het een gewone stal, of een loopstal, hoeveel uur staan ze op stal, en waar eten ze wat?

juudje_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:44

Ik zou er sowieso voor zorgen dat je meerdere voerplekken hebt, als de shet dan word weggejaagd kan ie iig ergens anders gaan staan eten!

Elisa1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:36

uit elkaar halen. ik zet mijn paard in de stal wanneer hij bix krijgt, en shet staat dan vredig zijn bix buiten op te eten. met hooi gaat het wel goed trouwens. dan doen ze gewoon samen. zonder "voernijd"

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 22:29

ze staan met zn tweetjes in een grote loopstal met paddock eraan vast. de deur naar buiten gaat om 4 uur dicht wanneer ze eten krijgen en in de morgen om 08.00 weer open. Ze lopen +/- 3dagen in de week nog op de wei (mits het mooi weer is) en daarnaast geef ik hem elke dag nog beweging (dus uit verveling ligt het niet) We leggen 2 grote hopen neer in de hoeken van de stal. Dit gaat aan het begin goed maar na enige tijd word ie dus wat happerig etc. Tnxs iedereen voor de berichten!