,Ik heb een vraagje voor jullie!
Ik heb 2 verzorgpaardjes, 1 pony van 5 jaar oud en een twenter. Als ik de wei binnen kom en ik de twenter even aandacht geef en dan naar de pony ga komt meteen de twenter achter me aan. En komt ook weer de aandacht opeisen ( ik stuur hem natuurlijk wel weg), hij is een stuk groter als de pony en best lomp, de pony doet dan vaak zijn oren in de nek (hij is de baas) , maar loopt dan vaak weg en gaat een stukje verderop alleen staan , hoezo doet hij dit?
Zou de pony het niet fijn vinden dat de twenter er zo opdringerig bij komt staan? Vind hij dit te druk of iets dergelijks? Hoezo laat hij zich ''wegjagen'' ( alleen doordat de twenter er bij komt staan want hij jaagt hem niet weg) ondanks dat hij ook graag aandacht van aandacht houd?
Ook als ik de pony wil poetsen gewoon in de wei, wil de twenter vaak de aandacht opeisen, de pony doet dan ook weer de oren in de nek, loopt dan ook vaak weg ondanks dat hij het wel lekker vind? Want als te twenter er niet bij is kan hij uren bij me staan tuttelen.