flemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa1967

flemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 11:57

Hallo,

mijn paard fleemt (friese ruin) sinds een week of 5 bij het rijden. heel merkwaardig vind ik dat. behalve dat is hij verder gewoon de oude. hij eet goed, staat niet stilletjes in een hoekje, en hij loopt als een trein. kan, want de dierenarts weet het ook niet, iemand mij missschien vertellen waar dit aan zou kunnen liggen??

grtz

Babeth

Re: flemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:05

Misschien het zadeldekje gewassen? Dat het paard de zeep ruikt?
Of misschien harnachement ingevet? Kunnen rare nieuwe geurtjes zijn voor het paard.

Elisa1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 13:22

nee, en dat heeft hij na het wassen van zadeldekjes ook nog nooit gedaan. en wanneer ik het zadel en het hoofdstel in heb gevet doet hij dat ook niet.

alleen nu, ineens, sinds een week of 5. gewoon, naar mijn idee, zomaar, als we onderweg zijn, en er geen merrie's of andere interesante luchtjes (denk ik dan) in de buurt zijn. hij krijgt ook nog steeds gewoon het zelfde voer, loopt in de wei, staat in de paddock, tegen middernacht naar stal, waar ook nog alles het zelfde is, dus dat kan het ook niet zijn, denk ik.

toch jammer dat ze niet kunnen praten.......................

Elm0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:43

Het is misschien best irritant maar ik denk niet dat er iets heel erg mis is hoor..

charlotte20Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:32

Mijn paard begon er ook opeens mee vorige week, ik ben toen gaan navragen en hoorde dat flemen ook een teken kan zijn van pijn. Achteraf bleek ook dat hij lichtelijk koliek had. Misschien is er iets mis met je zadel?

Elisa1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 11:16

dat hoop ik toch niet, ik heb dat zadel sinds vorig jaar mei, en het is spiksplinter op maat gemaakt.

de dierenarts heb ik inmiddels wel gebeld, en die zei dat ik het in de gaten moest houden. ik heb alleen geen flauw idee wat, want
hij is voor de rest gewoon de oude. Wel heb ik hem inmiddels op een zandkuur gezet, want hij loopt, ook met dank aan de geweldige winter, nogal veel in de paddock, en ze kunnen last krijgen van het zand wat ze dan per ongeluk op eten.

ben benieuwd.

Elisa1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 13:31

en nee ik vind het niet irritant, alleen merkwaardig.

en wanneer je op internet kijkt en zoekt waarom ze nog meer zouden kunnen flemen, dan is dat wanneer ze ergens last van hebben.
misschien is het dat zand dan, helpt die kuur (want ik heb alles al getjekt en dubbel getjekt), en lost het probleem zich na een dagje of wat dan op. ik hoop het. want helaas kunnen ze nog steeds niet praten..........."nou baas....."

wat me overigens wel verbaasd, is dat sommige bokkers hun paarden leren flemen.

ik hoop toch werkelijk dat ze het verschil zien, wanneer er echt iets met hun pony of paard en wanneer ze dat dus ook doen.

grtz.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:33

Flemen kan een uiting zijn van pijn. Ik zou een chiropractor laten komen en de hals en rug laten controleren. Kijk of het zadel goed past...

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:22

Mijn pony fleemde ook veel, maar ze had nergens pijn... :)