Sinds een maand staat mijn ruin op zijn nieuwe stal, naast hem staat de pony van mijn vriendin. Zij kunnen over de gehele breedte naar elkaar kijken (er zit namelijk alleen tralies) maar dit gaat niet zoals het zou moeten gaan.
Beide dagen ze elkaar uit en er wordt echt voluit tegen de zijwand aan gemept naar elkaar, nu dachten wij dat gaat over dit gedrag ze moeten natuurlijk ook even wennen op hun nieuwe stal en wennen aan de nieuwe buurman maar eigenlijk wordt het steeds erger. Buiten kunnen ze het prima samen vinden in de paddock alleen op stal gaat het dus mis.
Nu hebben wij gister besloten om een stuk van de tralies dicht te maken (aan de voorkant bij de deur waar de voerbakken zitten) dit had ik ook op mijn oude stal en werkte eigenlijk wel prima, ongeveer 50 a 75 cm.
Zijn er hier handige bokkers die een idee of tips hebben hoe wij dit kunnen gaan maken, foto's zijn ook welkom! Of is er misschien iemand die zo'n tussenstuk te koop heeft (wij komen uit Nieuwegein (Utrecht))?
Graag ook advies over de materialen die wij hier het beste voor kunnen gaan gebruiken.
Indien iemand een andere oplossing weet om dit gedrag te verminderen en het liefst te voorkomen graag, mijn paard was vorige week ineens goed kreupel denk dat het toch hier mee te maken heeft wellicht.
Hoop hier goede ideeën en tips te kunnen gaan vinden, alvast bedankt iedereen!
Groetjes!