Kunnen ze ooit maatjes worden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Kunnen ze ooit maatjes worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 20:57

Hallo,
Mijn vriendin heeft een shetlander ruin. Heel misschien koop ik een shetlaner merrie, die daar nu ook op stal staat. Maar deze pony's kunnen het op dit moment niet goed met elkaar vinden. De merrie schopt de ruin echt de tent uit, als ze samen in een stal staan. Als ze in het weiland staan (of in elk geval ergens waar ze de ruimte hebben, dus niet in een stalletje) gaat het wel gewoon goed. De ruin moet gewoon niet te dichtbij komen.
Alleen nou is het zo dat deze pony's misschien samen op het land gaan, en dan dag en nacht buiten blijven, met z'n tweeën. Zou dit dan goed gaan? Zouden ze samen in een schuilstal kunnen? Want we zijn niet echt van plan om 2 schuilstallen te kopen voor 2 shetlanders. :+
Ze hoeven geen beste vrienden te worden, maar het is niet de bedoelig dat de ruin elke keer kreupel uit het land komt natuurlijk.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:07

Waarom niet zolang ze gewoon de ruimte hebben is er meestal geen probleem en dat gaat al goed zo te lezen.
Zorg dat de opening van de schuilstal breed genoeg is zodat ze er altijd goed uit kunnen als er 1 bedenkt voor de opening te gaan staan en de andere er niet uit kan/mag.

smurfje

Re: Kunnen ze ooit maatjes worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:09

Wat bij ons al een wereld van verschil maakte, was de pony's aan het werk
te zetten. dan liepen ze op de wei niet te meuten.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 21:11

Oke dat wist ik niet, dat dat invloed kon hebben. De ruin wordt wel aan het werk gezet, maar de merrie niet. Die krijgt niet zoveel aandacht, als ze van mij is wel. Dus ik hoop dat ze dan ook bij trekt. :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:11

Zoals hierboven al gezegd, als ze de ruimte hebben om bij elkaar weg te kunnen gaan is het prima.
Zo hebben wij een stel die niet samen in de bak los kunnen worden gezet, maar op de wei wel, want daar is het groot genoeg om bij elkaar weg te blijven.