Ik liet vanavond mijn paard in de bak los, ging in het midden van de bak staan en hij kwam naar me toe. Ik heb hem gekriebeld in zijn manenkam, echt in het midden waar de scheiding zit. Misschien dat dit invloed op de geur heeft? Ik kriebelde verder, over de rest van zijn hals toen hij in eens begon te 'brommen' (dat geluid dat paarden ook maken wanneer er eten aan komt?' en hij snuffelde aan m'n hand en vingers en schachte (als je dat zo schrijft...) zelfs uit. Hals er zelfs een beetje op. Ik vond het nogal een intimiderende reactie (nog nooit gezien, ik kon ook niet voorspellen wat de vervolg reactie zou zijn) dus ik liep weg om afstand te creeren en hij liep me achterna, waarop ik hem wegstuurde.
Later reageerde hij er weer op (terwijl hij er tussendoor weer een keer niet op reageerde??) en bromde weer als ik hem wilde aaien op zijn hals.
Ik vond het nogal een vreemde reactie, nog nooit gezien bij een ander paard of hij hem. Ik ben erg nieuwsgierig of jullie dit kunnen plaatsen. 'wat' rook hij? Want het was duidelijk een reactie op zijn eigen geur, maar wat 'dacht' hij dat ie rook?