Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

veranadautje schreef:samen met 2 andere proberen
jij houd je paard vast en de 2 andere houden elkaars hand vast gaan schuin achterhem staan hand onder zijn bil en iets omhoog proberen te trekken
trailer tegen een muur zetten zodat hij er max aan 1 kan lang kan,

Alicia2u schreef:Eddy Modde heeft ook een gratis ebook op zijn website over trailerladen: http://www.diagonaal-paardenvervoer.com ... eddy-modde
Ik kan het je hem zeker aanraden! Via pb heb ik filmpjes van Eddy die met het paard van een vriendin van mij werkt.
Maritje1991 schreef:veranadautje schreef:samen met 2 andere proberen
jij houd je paard vast en de 2 andere houden elkaars hand vast gaan schuin achterhem staan hand onder zijn bil en iets omhoog proberen te trekken
trailer tegen een muur zetten zodat hij er max aan 1 kan lang kan,
Doe dit alsjeblieft niet.
Je bent goed bezig, maar leg er niet te veel focus op.
Kijk eens naar Eddy modde, die werkt volgens methode van parelli.
Ik weet nog wel wat mensen die je kunnen helpen als je daar interesse in hebt
En vanavond bij een extra grote trailer proberen, kijken of hij dan wel wil. Dan weet ik dat het aan onze trailer ligt hoogstwaarschijnlijk.

maar het komt natuurlijk ook anders over dat als je er naast staat dan dat je het leest
xannex123 schreef:het klinkt hier boven trouwens alsof ik mijn pony echt dwing en opsluit ... dat is niet zo
tenminste ik ervaar het als een vriendelijke manier zonder echte dwangmaar het komt natuurlijk ook anders over dat als je er naast staat dan dat je het leest
Wij deden ook met een touw eerst erachter en daarna de stang. ___Sanne schreef:Bedankt voor alle reacties!
Gisteren hebben mijn stalhouders geholpen, en Zantos stond in 2 keer zo op de trailer! Hij had duidelijkheid nodig, het was gewoon eigenwijzigheid dat hij niet de trailer in wilde.
De stalhouder deed eerst een soort grondwerk waarin hij Zantos aanwijzingen leerde om zijwaarts, voorwaarts en achterwaarts te gaan. Daarna hebben we de trailer zo gezet dat hij aan de rechterkant niet kan uitzwaaien. Toen liep Zantos dus de tweede keer er zo in. Gisteravond zijn we nog met Zantos naar het KNHS-centrum geweest en op de terugweg liep Zantos er met mij en mijn vader ook makkelijk in!
Dus het was waarschijnlijk net dat beetje leiderschap wat ik dus miste
Hij wacht echt totdat ik hem naar achteren stuur dus dat is helemaal super!