niet vertrouwd bij kleine kinderen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

niet vertrouwd bij kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 23:27

ik heb een héle lieve pony :D

bij mij dan.......... :P tikkeltje eigenwijs ,maar daar hebben we afspraken over gemaakt over wat wel en wat niet kan :j

maar ik vertrouw hem absoluut niet bij kleine kinderen.
en dan bedoel ik de kleintjes onder de 5 jaar.
zeker als hij staat te eten (pluk hooi tijdens het poetsen) en er kijkt al een kind zijn kant op dan gaan zijn oren al plat... :=

ik heb een aantal jaren geleden eens geprobeerd om een kleuter van 2 op zijn rug te zetten,maar die kwam er niet eens op want hij viel echt uit naar dat ukkie...zo sneu want kindje natuurlijk helemaal in tranen want die wilde zo graag op dat grote paard(hij is maar net 1m38)
lopen er kleintjes achter hem langs dan gaat steevast 1 achterbeen omhoog en ben ik echt als de dood dat hij achter uit mept

nu weten ze op stal wel redelijk goed dat de kleintjes absoluut NIET bij hem in de buurt mogen komen.'maar ik vraag me soms toch af of dit nou superdominant gedrag van hem is of valt dit nog te corrigeren?

sourih

Re: niet vertrouwd bij kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:35

ik denk dat dat gewoon zijn gedrag is
maar als dat te vorigeren valot veel su es

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:59

Tja de ellende is denk ik dat het alleen maar te corrigeren is als hij het vertoont en om nu een kind bij hem in de buurt te parkeren om dat gedrag uit te lokken is ietwat uhh on-ethisch..

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:48

Het is geen superdominant gedrag van hem, hij wilt gewoon geen klein grut (ranglageren) bij z'n eten/lijf.

Dit valt wel te corrigeren, maar dan moet je inderdaad met kinderen gaan oefenen van zo'n 5 jaar, dat is natuurlijk een beetje lastig.
Misschien met clickertraining en een rustig, goed luisterend kind aan de slag? Kind desnoods veilig aan de andere kant van een hek? Of een klein, maar wel iets ouder kind?

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:55

Die van mij is zelf wel lief tegen kleintjes. Maar de pony die ik hiervoor had deed dat ook. Hij begon heel vervelend te doen als er een klein kindje bij kwam. Dat heb ik hem afgeleerd door hem juist heel veel met kindjes te laten werken. Ik heb een meisje van 6 ofz gevraagd of ze eens wou komen helpen. Zo is hij er aan gewend. Veel geluk.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:57

is er in het verleden niks gebeurt?mn vorige pony had oren in zijn nek zodra hij kinderstemmetjes hoorde en trapte gericht naar elk kind wat hij zag. Hijkwam van een kindermanege af en was daar niet super behandeld.

9999

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:58

Ik denk dat hij een jeugdtrauma heeft... (kleinde kindjes die hem gingen slaan bvb. ) Mijn eigen paard heb ik nu 2 jaar en nog steeds vind hij mijn broer eng (weet niet waarom al vanaf dag 1). Hij gaat dan trillen en zenuwachtig doen. Ik denk dat je gewoon moet oppassen met kleine kinderen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 16:32

jeugdtrauma zou best kunnen :j

ik heb hem nu 13 jaar en ik heb hem gekocht bij een manege.
hij is daar beleerd,verkocht aan een meisje van 10 geloof ik maar die hebben hem na een half jaar teruggebracht.
de reden weet ik niet,maar zou best kunnen dat hij daarom niks met kinderen heeft.

ik pas ook op met kleine kinderen hoor,maar ik vroeg me zo af hoe het nou eigenlijk kon dat hij zo blijft doen.
zo lang ik hem heb heeft geen kind hem wat gedaan