hoe kan ik mijn pony beter laten luisteren met longeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanne_Jany

hoe kan ik mijn pony beter laten luisteren met longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 14:52

als ik mijn pony ga longeren gaat ze vaak tien minuten superhard racen en bokken en steigeren en zelfs tijdens het racen van hand veranderen haha. Maar als ze daarna rustig is, is ze altijd te moe om nog te luisteren. en hangt ze constant met haar hoofd bijna op de grond. Ik gebruik altijd mijn stem met longeren en soms de zweep. Maar dit gedrag heeft ze echt nog maar 2 maanden, daarvoor luisterde ze echt veel beter.

weet iemand wat ik moet doen? :)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:55

lastig,

ik zou beginnen met oefeningen ad hand(luisteren moet je leren)

en anders zou ik een 'tweespan' overwegen met een pony die juist heel goed luistert. ;)

Rosanne_Jany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 15:03

purkie schreef:
lastig,

ik zou beginnen met oefeningen ad hand(luisteren moet je leren)

en anders zou ik een 'tweespan' overwegen met een pony die juist heel goed luistert. ;)

er staat maar een andere pony daar en die luistert eigenlijk nog slechter, maar die andere tip ga ik zeker gebruiken!
dankjewel :)

troi

Re: hoe kan ik mijn pony beter laten luisteren met longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:33

Pony vindt zichzelf de baas. Ene optie is het longeren even laten zitten en grondwerkoefeningen doen om de rangorde weer correct te stellen. Een andere optie is haar niet haar zin te geven. Hoezo is ze te moe om te lopen na haar gek doen. Is toch haar eigen schuld en niet jouw probleem? Je hebt een zweep in handen dus het lijkt me dat ze niet zo gek veel keus heeft toch? Ze steekt de draak met je vrees ik..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:15

Rosanne_Jany schreef:
als ik mijn pony ga longeren gaat ze vaak tien minuten superhard racen en bokken en steigeren en zelfs tijdens het racen van hand veranderen haha. Maar als ze daarna rustig is, is ze altijd te moe om nog te luisteren. en hangt ze constant met haar hoofd bijna op de grond. Ik gebruik altijd mijn stem met longeren en soms de zweep. Maar dit gedrag heeft ze echt nog maar 2 maanden, daarvoor luisterde ze echt veel beter.

weet iemand wat ik moet doen? :)

Op het moment dat ze moe is gewoon je oefeningen doorzetten.
Als je het voor elkaar krijgt dat ze niet omdraaid kan je haar door laten galoperen.
Op het moment dat ze in draf valt weer aanzetten in galop..
Je moet dus haar tempo overnemen.

Is ze wel braaf, belonen en stoppen