Bedankt voor de reactie dusverre!
Het bijzondere is nou juist dat ik niet goed weet wat de reden is dat hij geeergerd kan reageren tijdens grondwerk. Ik ben zelf rustig en werk zonder haast, ook omdat ik weet hoe hij kan reageren. Ook heb ik hier begeleiding in gekregen en meestal gaat het met wat norsigheid gepaard, maar komen we er samen wel uit. Ook longeren was een drama. Hier heb ik les voor gekregen van mijn instructrice en dat gaat het laatste half jaar super. Verder wil je niet weten wat voor gekke dingen ik met hem uithaal waar hij niks om geeft. Dit had ik overigens een twee jaar geleden niet hoeven doen. Juist daarom verbaasde het me zo dat hij nu in een keer weer zo'n boze reactie gaf, terwijl we die fase toch inmiddels al heel lang voor bij zijn. Zo komt hij altijd vrolijk bij me en als hij bang is zoekt hij steun bij me. Hij is van nature wel van het dominante type. Zo is hij de baas in de kudde en duldt daarin ook geen tegenspraak. Aan de andere kant vinden de andere paarden het heel fijn als hij er is en staan ook regelmatig met hem te kroelen. Hij lijkt een strenge leider en aan de andere kant een dikke knuffel. Dit maakt hem soms wat lastig te peilen. Zowel voor mij als voor de andere paarden. Ook kan hij juist door onzekerheid in de verdediging schieten.
Bij de situatie zoals omschreven had ik echt het idee dat ik hem beledigd had en hij mij wilde laten weten, ik vind alles best, maar dit accepteer ik dan net weer niet van je. Daarna was hij ook even afstandelijk om me daarna weer schoorvoetend op te zoeken.
Groeten Hidde