Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

De ene kant is instinct, de andere kant is de ´denk´ kant. Puagaus12 schreef:Paarden net als mensen. Slimme en domme dieren. Mijn paard at niet toen zijn vriendje ergens anders stond. Nu staan ze samen en alles gaat goed. En ze zijn zeker verlieft of hele dikke maatjes.
) hebben op de één of ander manier geleerd om grendels van een staldeur te openen. Mijn tinker probeert dat alleen als ze weet dat de onderste niet (goed) dicht is. Dan kan ze eruit en naar het voer (of naar het land) en dus basisbehoefte eten of beweging bevredigen. Joolien schreef:Puagaus12 schreef:Paarden net als mensen. Slimme en domme dieren. Mijn paard at niet toen zijn vriendje ergens anders stond. Nu staan ze samen en alles gaat goed. En ze zijn zeker verlieft of hele dikke maatjes.
Paarden zijn juist niet net als mensen, paarden zijn gewoontedieren en totaal niet vergelijkbaar met de mens
Elanor schreef:Ik 'spaar' graag linkjes over dit soort onderzoeken
Chaos schreef:Paarden zijn nogal dom. Ze hebben een slecht korte termijn geheugen. Ze hebben fotografische herinneringen (zeg je dat zo) en leren door herhaling en gewoonte. Tis dat ze zo lief zijn.....
Chaos schreef:En een paard kun je niet vergelijken met een wetenschapper, dus ja. Paarden zijn dom.
Chaos schreef:Dat onderzoek in die link ken ik ook. Iets anders opgezet en de paarden konden na 10 seconden geen van allen naar de juiste emmer lopen.