Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
toen wij onze 3 jarige e pony van de fokker kochten, deed ze precies hetzelfde bij mij. Aangezien ik "te klein" voor haar was als zij haar hoofd de lucht in gooide raakte ik ook mijn "grip"op haar kwijt. Uiteindelijk tegen alle adviezen van anderen in heb ik gewoon mn hart gevolgd, ik ben van nature vrij rustig en zo wil ik ook met mn paardjes omgaan, dus koos ik ervoor het bit aan 1 kant vh hoofdstel los te laten. Ik deed eerst het hoofdstel helemaal in en als alles vastzat als allerlaatste het bit, ik kon haar hoofd laag houden en met mn duim haar mondhoek openen, ik floepte daarna rustig het bit in haar mond, dit heb ik zo'n 30x gedaan en toen wist ze dat ze het gewoon op kon geven, want het bit kwam toch wel in ( maar altijd heel rustig) uiteindelijk heb ik het weer op de normale manier gedaan en ze heeft het echt nooit meer geprobeerd
het gaat altijd goed!!!
Succes !!! EllaBellaah schreef:Mijn 3 jarige vindt het bit ook 3x niks dus ik lees even mee! Ik hoor soms dat het niet goed is om het bit aan 1 kant los te maken omdat ze het dan 'verkeerd' aanleren, maar is dat ook zo? Ik hoor ook weer van andere mensen dat die manier juist goed werkt! Zou het ook kunnen zijn dat hij het hoofdstel zelf eng vindt? Dus dat ik eerst even met alleen het hoofdstel moet oefenen?
bij ons viel het reuze mee en kon ze vrij snel het bit weer in op de normale manier
marijeD schreef:Misschien met iets lekkers zoals stroop aan het bit doen of meteen een stukje appel geven zodra het bit in is