ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik met een probleem kamp. en ik weet niet wat ik eraan moet doen..
ik heb een jaar geleden een paard gekocht. een geweldige vosruin can 1.67. een temperamentvol krachtige tuiger.
met dit paard kon ik niet meteen door een deur heen. hij heeft me intzettend uitgeprobeerd wat me erg zwaar viel. maar na een begin van grondwerk zijn we daar helemaal doorheen.
ik kan met hem lezen en schrijven. ik vind het heerlijk met hem bezig te zijn. en ij merk aan hem dat hij van mijn aandacht geniet.
echter het rijden.. zitten we totaal niet op een lijn.. in de bak gaat alles prima. dan is hij wel heet maar niks aan de hand.
met buitenrijden waar ik hem eigenlijk voor gekocht heb gaat het totaal niet. zoalang ik ernaast loop is er niks aan de hand. maar zodra ik erop ga is hij een blok spanning.
dit heeft mij nooit uitgemaakt ik hield hem wel en het kwam allemaal wel.
nu ben ik er een tweetal maal afgevallen. (eenmaal in de bak toen knapte de beugelriem. kan hij niks aan doen uiteraard. maar ook eenmaal in het bos door een loslopende agresieve rotweiler (die ik het liefst nog eens zou tegenkomen zonder paard
). en sindsdien os het mos.. op het moment dat hij op buitenrit erge spanning krijgt ben ik bang om te vallen..
en we kunnen niet meet fijn buitenrijden nu.. door zijn spanning krijg ik spanning omdat ik bang ben weer te vallen..