Thea_Ste schreef:ik zou het eerlijk gezegd niet weten maar ben wel geinteresseerd, ik volg dit even!
wat een beangstigende situatie voor je zeg, zou mij ook niet op mijn gemak voelen..
Beangstigend is op zich een groot woord.
Van de haf horen wij het als die vast ligt, maar de shet blijft stil.
Ik keek gisteren ook heel raar op toen ik een leeg uitziende stal zag, en geen shet.
Bij verdere controle keek ik voor mij, bij de wand waar de wateremmer staat en het hooi.
Daar lag hij tegenaan en keek me aan, nog steeds stil liggend.
Gisteravond/vannacht wou ik hooi erbij in doen, toen ik vlak voor erij doen van het hooi opmerkte dat het wep aardig stil was (normaal hinniken etcn
Dus weer bij dezelfde rand gekeken, en daar lag hij weer.
Mijn man was net op dat moment hooi aan het klaarzetten voor de andere 2, dus kokden we meteen hem overind helpen. Al was het wel heel eng om hem extreem rustig te zien, alsof hij aan het opgeven was. Zo lag hij erbij..
Heb vannacht amper geslapen, en om 7.00uur de eerste controle, incl. hooi gedaan.
Hij keek me gelukkig aan, in zijn vrolijke bui. Dus was echt opgelucht.
Om 9.00uur biks gegeven, tis weekend dus uurtje later de biks, en ze hinikten alle 3.
Met een half uurtje mogen ze er even uit.
Gezien de bak een bende is met enorme plassen, en klei (gemengd met zand, door de vele regen etc), mogen ze even paar uur benen strekken.
Moeten de 2 andere weides, die we mogen gebruiken van de boer in de buurt, nog voorzien. Van omheining, dus kunnen ze daar straks in..