Ik had eens een vraagje:
vandaag was mijn paard boos omdat ik haar corrigeerde . Ze stond samen met haar maatje op de piste. omdat haar maatje heel erg begint te crossen als hij moet wachten dacht ik dat ik hem er best als eerst af kon halen (om ongelukken te voorkomen)
mijn paard, merrie, was het daar niet mee eens. ze wou perse mee komen maar ik dreef haar terug. dit was zeer tegen haar zin en dat uitte zich in een gerichtte trap naar mij (30 cm van mijn gezicht) waardoor ik een flinke streep modder in mijn gezicht kreeg.
Ik had geen mogelijkheid tot straffen omdat ik haar maatje al vasthad en ze net buiten mijn bereik was gelopen.
na de trap draaide ze zich om en ging dicht bij de ingang in een modderplas rollen.
nu is mijn vraag:
waarom zou ze dat gedaan hebben, dat rollen aan de ingang zo na die trapactie?
ik weet dat het vermenselijken is als ik redeneer dat ze dat uit boosheid deed of uit wraak.
mijn plan was om haar flink te poetsen maar dat ging dus niet door omdat ze moddernat was.
maar heb dus geen idee waarom ze zo deed, dus als iemand misschien een verklaring heeft of kan meedenken?

ik heb wel besloten dat ik haar terug aan het werk wil zetten
ze staat al een aantal weken stil omwille van de staat van onze piste (spekglad door de leemachtige ondergrond)
maar ik zal wel iets moeten doen met haar om explosies of bepaalde gedragingen door teveel aan energie te voorkomen.
bedankt al voor jullie moeite