Paard looptmet mij in plaats van ik met haar,help

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ingejansen

Paard looptmet mij in plaats van ik met haar,help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 22:45

Hallo,
Ben de wanhoop nabij en weet niet meer wat te doen en denk er zelf over om haar te verkopen. Ze is een hele lieve tinker van 1.5 jaar oud die ik 8 weken geleden heb gekocht waar nog nooit iets mee gedaan is. Nu ben ik bezig met poetsen en lopen maar dat gaat gewoon niet. Ze blijft gewoon stil staan en als ik met het halstertouw een tikje geef dan gaat ze bokken en steigeren, als ze een paar stappen zet dan beloon ik haar meteen maar dan kan ze uit het niets gaan bokken,steigeren en wegrennen, begin nu echt bang te worden. Als ze gaat steigeren kan ik haar niet meer vasthouden zo sterk is ze, wel loopt ze als ik een appeltje voor haar neus houd maar dat kan ook de bedoeling niet zijn. Het commando ho en terug kent ze inmiddels wel en als ze vervelend doet laat ik haar achteruit lopen.

Met haar halfbroertje van 7 maanden gaat het allemaal wel goed terwijl hij ook niets kende. Hebben jullie nog tips zij loopt (als ze loopt ) nu met mij ipv andersom, ze voelt denk ik wel aan dat ik bang begin te worden, ben haar niet meer te baas. Ik weet het echt niet meer, alvast bedankt voor jullie tips.

Caira

Re: Paard looptmet mij in plaats van ik met haar,help

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:46

waar woon je?

ingejansen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 22:50

Velddriel, dat ligt vlak bij 's-Hertogenbosch.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:52

Je hebt hulp nodig, dat is duidelijk, ik hoop dat er iemand in die buurt reageert die je kan helpen. Ik woon helaas iets te ver weg, maar er zijn meer die kunnen wat ik kan. Als je je verdiept in bijvoorbeeld NH kun je bergen verzetten, zie profiel...

mijnparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:20

voor mij inderdaad ook te ver om te komen helpen met grondwerk... zoek bij jou in de buurt iemand die je kan leren om grondwerk te doen... hoop dat het helemaal goed komt en hou ons op de hoogte..

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:37

Idd iemand vlakbij jou vragen om jou te helpen.
Maar ik heb een fjord nog jong en zo als je weet die zijn eigenwijs soms maar ook lief.
maar je moet consequent zijn het is een jong dier als je hem nu zijn zin geeft dan heeft hij gewonnen en dan kan je het niet veranderen dan weet hij dat die kan winnen. ik weet dat het lastig is maar wat ik bedoel is: als jij wil stoppen stop je ook ook al wil hij niet dan sta je er maar een uur maar jij wou dat hij/zijn wou stoppen. en dan doe je ook met achteruit lopen vooruit lopen. En als de bokt een tikje geven en als die vooruit loopt belonen. ALS HIJ/ZIJ IETS GOED DOET BELOON HEM DAN DAAR LEERT DIE VAN!
Het kan ook zijn dat er iets in zijn verleden is gebeurd.
Veel succes

Beebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:39

Hoe houd je die 2 jeugdige onbenullen op dit moment? Zet ze in een verticale kudde, d.w.z. een kudde met een aantal oudere dieren (merries) die ze wat manieren leren. Als ze niet door andere oudere paarden "terug gezet" worden, kun je dat als mens helemaal wel vergeten. Aan de opvoeding van kuddeleden kun je als mens echt niets toevoegen.......

Succes!

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:45

Neem eens contact op met http://www.onc-training.nl Daar ben ik met mijn tinker ook geweest en
ik kan het je echt aanbevelen.

Hij zit in Wijchen (bij Nijmegen) maar heeft ook een leslocatie in Dongen. En als het niet
mogelijk is om naar hem toe te gaan, ook geen probleem, hij komt ook aan huis.

bigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:50

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:33

Licorne komt met grote regelmaat in de regio Den Bosch en is heel goed met jonge paarden (www.dewegvanhetpaard.nl). Wat je moet leren is hoe je bij dit exemplaar je grenzen kunt stellen, kennelijk moet je daar wat duidelijker mee zijn ;)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:58

Je kan proberen hem opzij te trekken in plaats van vooruit. Verder is het gewoon een kwestie van langer volhouden dan hem. Net zo lang druk blijven zetten tot je paard gaat lopen. Dan gelijk touwtje slap. Begrijpt hij je trouwens wel? Omdat je zegt dat hij nog niks kent...