voet dat ze niet wil geven ?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siel_

voet dat ze niet wil geven ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 17:41

hallo ,
we hebben een probleem , ons paard wil zijn linkervoorbeen
nooit geven , we weten echt niet hoe dat komt ,
zijn andere benen heeft ze direct en zijn geen probleem ,
ze probeert ze wel een keer weg te trekken , maar dat is telkens maar 1 x
ze wil dus haar linkervoorbeen niet geven , we pakken het juist op , ...
ze gaat altijd aan de kant als we dit proberen ,
de smid is nog maar 2 maand geleden geweest , en alles was in orde
heeft iemand tips zodat we die voet ook kunnen uitkuisen ?
groetjes
Laatst bijgewerkt door Siel_ op 14-12-11 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ympi

Re: poot dat ze niet wil geven ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:45

Is ze al door een dierenarts nagekeken? Ze zou pijn kunnen hebben, bv. is haar andere been waardoor ze persé op dat been wil blijven steunen.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:45

Een paard heeft benen he ;) Het is een edel dier

gipsyboy

Re: voet dat ze niet wil geven ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:48

de smid is 2 maanden geleden geweest en Allez was in oorde zeg je,
heeft de smid ook het linkervoorBEEN opgetild?

Siel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 17:48

Ympi schreef:
Is ze al door een dierenarts nagekeken? Ze zou pijn kunnen hebben, bv. is haar andere been waardoor ze persé op dat been wil blijven steunen.

ja , ze doet dat al altijd , ze is wel nog maar 4 jaar , misschien heeft dat er iets mee te maken

Siel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 17:49

gipsyboy schreef:
de smid is 2 maanden geleden geweest en Allez was in oorde zeg je,
heeft de smid ook het linkervoorBEEN opgetild?

ja , daarna pas wou ze het been niet meer geven

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:51

oooolalaaaa schreef:
Ympi schreef:

ja , ze doet dat al altijd , ze is wel nog maar 4 jaar , misschien heeft dat er iets mee te maken

Vind het toch raar dat ze net die ene voet niet wil geven...
Onze jongste is nu 1,5 en ze geeft haar vier voetjes hoor :j
Zou haar eerst eens grondig laten nakijken, zéker nu ik lees dat ze het pas doet sinds de smid is geweest, denk echt dat ze pijn heeft!

Siel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 17:55

ik weet het maar wel hebben grondig overal op dat been gevoeld , hier en daar zachtjes geduwd om te zien hoe ze reageerde als ze misschien pijn had maar ze reageerde er totaal niet op .

Siel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 18:00

ze is wel heel erg koppig , dat moet ik er aan toe voegen

Siel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 18:02

hafjelinger schreef:
Een paard heeft benen he ;) Het is een edel dier

sorry , even vergeten , is al aangepast ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:02

Dit staat niet goed :) Ik teM..

Ik zou haar dan een keer bijna omduwen, om te kijken of het dan wel -al dan niet met plezier- gaat.
Dan even controleren, ect. Als je dan iets ziet: dan weet je de reden. :)

Maar dikke kans dat ze (je zei zelf ookal dat ze pas 4 is) gewoon een 'trucje' heeft geleerd om dat been niet op te hoeven geven.

Siel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 20:06

passieAppel schreef:
Dit staat niet goed :) Ik teM..

Ik zou haar dan een keer bijna omduwen, om te kijken of het dan wel -al dan niet met plezier- gaat.
Dan even controleren, ect. Als je dan iets ziet: dan weet je de reden. :)

Maar dikke kans dat ze (je zei zelf ookal dat ze pas 4 is) gewoon een 'trucje' heeft geleerd om dat been niet op te hoeven geven.

dat proberen we ook ja , na een kwartier proberen lukt het eigenlijk maar dat is niet echt leuk en pijnlijk
voor de rug

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:09

Misschien heeft ze moeite met haar evenwicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:29

mrjlnx schreef:
Misschien heeft ze moeite met haar evenwicht?

Dat zou ook kunnen, maar de andere benen lukken ook schrijft TS.

Siel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 22:26

ja , alle andere benen lukken perfect , ze achterbenen zelfs he beste

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:52

Okay, ja dan zou je bijvoorbeeld met dat achterbeen ook problemen moeten hebben. Dan zou ik ook de dierenarts vragen.

Siel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 12:51

ja oke , als het niet beter word laten we de dierenarts komen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:28

oooolalaaaa schreef:
ik weet het maar wel hebben grondig overal op dat been gevoeld , hier en daar zachtjes geduwd om te zien hoe ze reageerde als ze misschien pijn had maar ze reageerde er totaal niet op .
Leuk dat je dan juist op dat been gaat zitten voelen. Logischer is het dat je paard helemaal geen pijn heeft aan het been dat ze lekker laat staan, anders had ze dat been echt wel al opgetild hoor! Als ze dit uit een pijnlijk lichaam doet, dan is het logisch dat rechtsvoor belasten haar pijn zal doen. Als je linksvoor optilt komt het grote gewicht dat normaal op twee voorbenen rust, ineens op 1 been te staan. Als je dan al een beetje au hebt, dan is het grote au wanneer AL je gewicht daarop komt te staan. Ik zou dus zelf eerder naar rechtsvoor kijken.

Is je paard kreupel? Staat ze veel op rust? Rent en speelt ze uit zichzelf in de wei? Is ze nog hetzelfde met rijden? Sinds wanneer geeft ze die voet niet meer? Wat zegt je smid daarvan? Wat heb je al geprobeerd toen het niet meer lukte?

Siel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 19:59

Annetje schreef:
oooolalaaaa schreef:
Leuk dat je dan juist op dat been gaat zitten voelen. Logischer is het dat je paard helemaal geen pijn heeft aan het been dat ze lekker laat staan, anders had ze dat been echt wel al opgetild hoor! Als ze dit uit een pijnlijk lichaam doet, dan is het logisch dat rechtsvoor belasten haar pijn zal doen. Als je linksvoor optilt komt het grote gewicht dat normaal op twee voorbenen rust, ineens op 1 been te staan. Als je dan al een beetje au hebt, dan is het grote au wanneer AL je gewicht daarop komt te staan. Ik zou dus zelf eerder naar rechtsvoor kijken.

Is je paard kreupel? Staat ze veel op rust? Rent en speelt ze uit zichzelf in de wei? Is ze nog hetzelfde met rijden? Sinds wanneer geeft ze die voet niet meer? Wat zegt je smid daarvan? Wat heb je al geprobeerd toen het niet meer lukte?

het paard is zeker niet kreupel, het is echt fit , rent en speelt tog als een normaal paard , bij het rijden gaat het wel goed , ze is wel koppig maar ze verschiet rap en schiet daardoor rap weg in galop , als het niet meer lukte hebben we gewoon voelen en heel voorzichtig proberen , na een lange tijd lukt het uiteindelijk .

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:04

Ik verplaats dit topic van BEH naar OPG omdat het daar beter past.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:55

Mijn paard deed dit ook met enkel zijn linkervoorbeen hij is ook 4 jaar. Ik heb toen met hem gewerkt om er een commando aan te hangen zodat als ik 'been' zeg en ik wijs naar bijv. zijn linkervoorbeen, hij zijn been optilt. Eerste keren met beloning en ben dit toen gaan afbouwen. Nu geeft hij zonder moeite zijn been. Heb geduld sommige paarden hebben het heel snel door bij andere duurt het allemaal wat langer. ;)

Siel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 15:41

jacqueline_Y schreef:
Mijn paard deed dit ook met enkel zijn linkervoorbeen hij is ook 4 jaar. Ik heb toen met hem gewerkt om er een commando aan te hangen zodat als ik 'been' zeg en ik wijs naar bijv. zijn linkervoorbeen, hij zijn been optilt. Eerste keren met beloning en ben dit toen gaan afbouwen. Nu geeft hij zonder moeite zijn been. Heb geduld sommige paarden hebben het heel snel door bij andere duurt het allemaal wat langer. ;)

ik ga eze midag weer en zal proberen om het ook te leren ,
ik heb haar bv. ook al geleerd als ik opzij zeg dat ze opzij moet gaan , dat kan ze ook al , bedankt

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:55

ik denk dat je het probleem in het andere been moet zoeken, waarschijnlijk wil hij dat rechter been niet lang belasten, misschien een zweer ergens in de hoef.

Siel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 18:04

echt raar maar vandaag ging alles goed , ze zette haar onmiddelijk zelf goed en gaf haar poot , ik had haar eerst wel een suikerklontje gegeven in de hoop dat ze zo zou reageren ! en het is gelukt , ik heb haar dan zeker goed beloond !