Vertrouwen of toch geen angst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Vertrouwen of toch geen angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 03:41

Hee, ik rij nu zn 2 en een halfjaar een draver die qua rijden niet veel kan, lastig loopt, ontzettend sterk en irritant is, maar toch wel alles doet wat in mn vraag.
Als er een greppel is (als bij cross, jacht) en ik dr heen rijd (met de gedachte om ook erover te gaan) springt ze altijd, wel met aarzeling de eerste keer, maar zeker geen weigering of iets dergelijke terwijl ze t nog nooit heeft gedaan in de afgelopen 7 jaar tenminste, van te voren zowat zeker weten ook niet. Ook als ik in het donker met dr rond cross op onbekend gebied heeft ze nognooit een stap verkeerd gezet. Als ik op der zit schrikt ze vaker maar blijft dan wel doen wat ze vooraf al deed, maar dit is alleen als ik op dr zit. Bij andere rent ze dan weg, of stijgert ze vaak, ook bij t springen weigert ze met anderen.

Wat zal hiervan de reden zijn? vertrouwen (ondanks toch dr angst voor mij)? of hoe?

Horse4life10

Re: Vertrouwen of toch geen angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:01

het kan dat ze je gewoon heel erg vertrouwt, dat ze voelt dat je zelfverzekerd bent mischien of jou manier van rijden op haar prettiger vind dan andere :)

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:19

Ze vertrouwd je inderdaad wel goed denk ik.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:42

team verband is misschien waar ze behoefte aan heeft, met jou in het team weet ze hoe jij reageert op spanningen en stress bij een ander kan ze dat niet goed inschatten en komt dan in opstand en reageert ze met paniek ik denk als je haar de tijd geeft om te wennen aan het nieuwe team zal het wel minder worden, maar misschien zijn de andere wel hard met de hand of te gespannen in het lijf en reageert ze daar op.

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:49

Er zijn wel meer paarden die niet zo braaf zijn met een andere ruiter en meestal komt het doordat ze geen vertrouwen in een andere ruiter hebben

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:38

hij heeft gewoon veel vertrouwen in jou en er zijn heel veel paarden die maar een paar mensen op hun rug dulden. als je hem echt wilt laten wennen aan een ander, moet je dat doen met veel geduld en n iet in een keer!

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:55

Ze heeft gewoon erg veel vertrouwen in je denk ik

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:31

Inderdaad, (: Misschien moet je eens starten met je paard dat ie aan andere mensen ook gewent raakt?