merrie "valt" op merrie???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

merrie "valt" op merrie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 13:22

Kan dit???
Mijn merrie is echt ontzettend gericht op een andere merrie waarmee ze op stal staat (schuin tegenover elkaar) en waarmee ze samen in de padock loopt (in de zomer 24/7 op de wei). Als ik haar naar de paddock breng dan is ze niet voorbij die merrie te krijgen (vooral tijdens de hengstigheid die ook (sinds 10 jaar) spontaan zichtbaar is sinds ze deze merrie kent). Ze gilt naar haar en als ze samen in de paddock lopen dan piezen ze beiden van zich af en staan lekker tegen elkaar aan te schuren. (voor de kleine bokkertjes houd ik het netjes :D ). Er komen geluiden uit als een imitatie van een olifant :j . Andere merrie vindt het ook erg gezellig maar is wel minder "actief". Als ik dan ook nog mijn ruin erbij zet, kijken ze daar totaal niet naar, ze hebben alleen maar oog voor elkaar.
Ik zie het niet als probleem maar ben gewoon benieuwd: Wie (her)kent dit en kan uitleg geven?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:36

Ach, mijn ruin gedraagt zich bij sommige ruinen als een hengstige merrie, compleet met staart wegdraaien en gillen :+ . Als er daarintegen hengstige merries voor zijn neus staan de draaien heeft hij werkelijk geen flauw idee wat hij er mee aan moet :(:) _O- _O- .
Gewoon een foutje van moeder natuur, maar verder niks mis mee :D .

Viv1992

Re: merrie "valt" op merrie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:41

Pony's kunnen vast ook in de war zijn.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:53

Niet alleen pony's hoor := . Of anders heb ik met 1.73 wel een hele grote pony _O-

IljaenUzzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:41

ja je merrie kan gewoon lesbisch zijn. Wij hadden een kennis die een hond had die duidelijk homo was. Net zoals in de mensen wereld komt dat bij dieren ook voor, niks raars aan.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:43

Inoterry schreef:
Ach, mijn ruin gedraagt zich bij sommige ruinen als een hengstige merrie, compleet met staart wegdraaien en gillen :+ . Als er daarintegen hengstige merries voor zijn neus staan de draaien heeft hij werkelijk geen flauw idee wat hij er mee aan moet :(:) _O- _O- .
Gewoon een foutje van moeder natuur, maar verder niks mis mee :D .

Die van mij ook! Maar die berijdt soms de ruineh ook _O-

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:44

Kan hoor :j

Merrie die ik een poos bijgereden heb was ook verliefd op merrie's, zodra er een andere merrie in de bak liep ging ze zich als een hengst gedragen.
Ze moest daarom ook alleen op een land, anders ging ze alle merrie's dekken.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:46

Mijn merrie 'dekt' haar weide genootje soms zelfs! Ze probeert er althans op te komen, ze staan idd ook de hele tijd tegen elkaar te schuren en geluidjes te maken. Je wordt er gewoon moe van!
Enne, de dekens hebben het momenteel ook erg zwaar...

Dacht al dat ik de enige was! Kreeg om mijn nieuwe stal al te horen dat 'hengsten hier toch niet zijn toegestaan, of is hij pas net geholpen?'.... Tsja... Die natuur blijft raar

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:49

Ik heb vroeger een verzorgpaard (merrie) gehad die ook erg op een andere merrie viel.

Was een manegepaard en dat andere paard dus ook.
Ze konden ze tijdens de hengstigheid niet samen in de beginnersles inzetten.
Dan stonden ze de hele tijd in de hoek te fozen _O-

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:50

Het kan voorkomen dat een merrie hormonaal uit balans is, dan kunnen ze hengstengedrag gaan vertonen. Je kunt dit laten checken door je veearts.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:41

dianaw33 schreef:
Het kan voorkomen dat een merrie hormonaal uit balans is, dan kunnen ze hengstengedrag gaan vertonen. Je kunt dit laten checken door je veearts.

Maar kan dat ook schadelijk zijn voor de merrie?
Als ze alleen maar heel erg vervelend is naar haar weidegenootje kan ik er wel mee leven...?

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:13

Er zou een onderliggend medisch probleem kunnen zijn, wat uiteraard schadelijk voor de merrie is. Mijn oude ijslandse merrie vertoonde bijv. hengstengedrag, en daarbij was aangetoond dat ze een flinke tumor in haar baarmoeder heeft. Zij wordt er heel oud mee, het is geen snelgroeiende tumor, maar het lijkt mij wel zaak voor jou om uit te sluiten dat dit in het spel is.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:17

oef eerst dacht ik het hoort er bij maar als ik jouw verhaal lees dianaw33 dan zou ik idd toch maar even de DA halen...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:19

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:20

Ach, die van mij had vroegah een hengst waarbij ze de straat vol sinaasappelsap piste en waar ze ook zonder begeleiding wel eens heen wandelde en later was het iedere keer feest bij een shetlandermerrie. Haar volgende crush was een haflingermerrie waarbij ze liters sinaasappelsap loosde en gillend en brullend voorbij hopste in haar elegantste (ahum) drafje met staart in de lucht (zie je m'n fjordenpony al rennen? :') )

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:25

Mijn ruin is ook homo. Schijnt in de natuur wel vaker voor te komen, heb ik wel eens gehoord... (?)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:27

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:01

Ohhwww mijn merrie is ook een potje :D

Probeer zelfs weleens een merrie zelfs te dekken haha

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:02

Correctie mijn merrie is Bie ;)