maar ik zat te denken om die nieuwschierigheid te stiemuleren kan ik natuurlijk ook wat vrijheidsdressuur gaan doen met hem en denk nu niet gelijk zo ,dat ik hem kunstjes wil leren maar bijvoorbeeld comando,s stap draf en mischien gallop ligt eraan hoe hij het oppakt met longeren natuurlijk .
Maar wat is nu het geval meneertje wil alleen maar keihard rennen en heel hard stekken aan het halster
is erg grappig natuurlijk maar toch merk ik dat hij meer wil want ik neem hem wel eens aan de hand mee het bos in zit ik op me paard en sharky rent mee aan een longeer touw en dan is hij echt lekker bevredigd na zijn bosritje van ongeveer een half uurtje . Wat ik zat te denken om een bitloos hoofstelletje tekopen zodat ik iets meer grip heb op zijn storm aanvallen want hij sleurt me dan echt en hij mag wel ff stormen dat is het probleem niet maar dat touw is maar 5 meter en daaarna sleurt hij en door het halster gaat dat makkelijk ik dacht mischien heb ik dus meer grip met een bitloos hoofdstelletje of is dat raar dat ik dat bij een twee jarige wil gebruiken zo,n 1 a 2 keer per week
Ook al zou dat touw 20 meter zijn, hij mag niet gaan rennen wanneer jij hem meeneemt gewoon omdat 'ie daar zin in heeft. Ik ben het eens met tamary, deze shet moet opgevoed worden. Dus geen bitloos hoofdstelletje maar zo snel mogelijk beginnen met opvoeden (eventueel met hulp van een ervaren persoon).