Erg gulzig met lekkers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Reeltje_5

Erg gulzig met lekkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 21:18

Mijn verzorgpaard is heel erg gulzig met snoepjes etc. Als je het aan haar wilt geven dan weet ze niet hoe snel ze het moet pakken en opeten.
Zo ook vandaag, waarvan het gevolg is dat ze in mijn vinger beet. :')

Ik geef haar niet 'zomaar' snoepjes. Alleen als ze braaf is en doet wat ik vraag. Ik heb haar bijvoorbeeld flemen geleerd, en alleen als ze dit netjes deed zeg ik duidelijk goeeeeedzo en krijgt ze wat lekkers.

Wat zou ik hier aan kunnen doen, geen snoep meer?

Maureen95

Re: Erg gulzig met lekkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:20

ik zou haar helemaal geen snoep meer geven. zoals jij jou paardje beschrijft lijkt ze me heel dominant. dominatne paarden hoef je geen snoepjes te geven, geef ze juist aan paarden die niet zo snel gemotiveerd zijn!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:33

zoek maar eens op voedselweigeren. Knap nuttig kunstje.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 22:42

Dat is een goede :) thx

kirach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 00:41

Inderdaad, helemaal geen snoepjes meer geven. Dat is echt niet nodig, je kan een paard heel goed belonen met je stem alleen.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 00:47

okido

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 01:24

Mijn snoepjes beluste shet,heb ik geleerd om naar rechts te kijken voor hij wat kreeg!
Dat kunstje kent hij zo goed...dat sommige mensen denken dat hij een tik heeft :D
Heb ik iets in mn handen,staat hij driftig naar rechts te wijzen met zn hoofdje....maar hij gebruikt het ook als bedelmiddel :+

anncor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:49

je kunt ook als je een snoepje geeft, het in je dichte hand onder haar hoofd door richting borst brengen en dan pas de hand openen zodat ze eerst achteruit moet stappen om het te kunnen pakken. Dus je hand dichthouden tot ze een stap achteruit heeft gedaan.

bobgalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:38

Maar leer je het het paar daarmee af?

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 16:15

Ja dat vroeg ik me ook net af.
Net als dat voedselweigeren, dat ze het mag pakken als ik het zeg. Dan denk ik dat ik nog met het zelfde probleem zit, op het moment dat ze het mag pakken. Dat ze het dus zo gulzig pakt dat ze nergens meer naar om kijkt. Denkik .

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:46

Hoe een paard voedsel aanneemt is een kwestie van trainen. Ik wordt altijd een beetje moe van die adviezen die zeggen: stop met voedselbelonen. Je paard leert namelijk 100 keer zo snel als je goed met voer beloont dan zonder alleen op stem. Je moet echter wel weten wat je doet, en dat is een kwestie van 'goed trainersschap", zeg maar. Los van de gevraagde oefeningen moet je je paard eerst leren dat hij alleen maar een voertje krijgt op het moment dat hij niet met zn neus in je zak zit of je vingers eraf bijt, dit is een basisoefening dus: je beloont alleen als hij van je wegkijkt en rustig is, desnoods zet je dit onder commando.

Ps: ik geef hier hele leuke cursussen over! {:)

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:07

je kan ook gewoon de snoepjes in de voerbak doen