M'n paard trapt me telkens.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsefreak4
Berichten: 23
Geregistreerd: 05-02-11

M'n paard trapt me telkens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 18:18

Ja, gister trapte ze me tegen mijn elleboog. Ze was boos, want ik jaagde haar de wei uit en ze wilde niet, en toen ik haar EINDELIJK uit de wei had rende ze voor mijn neus terug. Ik wilde haar dus weer pakken, en ze loopt altijd wel met haar oren in haar nek. Dit keer pakte ik haar staart(ik weet dat dit dom is, maar normaal stopt ze dan met lopen) en probeerde haar tegen te houden. Maar ze gaf me een allejezusse klap tegen mijn elleboog aan. Dit is nu helemaal blauw/paars en opgezwollen.

Nu ging ik net even voer geven. Ik ging dus maar de wei in, met de plakken hooi. Ze kwam lief hinnikend achter me aan(bij haar is hinniken meer grommen haha) en ik gaf haar het hooi. Toen poetste ik de pony's even, eerst mijn eerste, daarna mijn 2de en toen zij. Ik poetste haar linkerkant, en ging toen haar kont knuffelen. Dat vond ze niet leuk, en ze liep dus boos weg. Ik sloot haar bíjna in, toen ze me een bok gaf, tegen mijn been aan. Het deed wel ff pijn, nu nog steeds.

Wat ik me nu afvraag, wat moet ik doen om haar vertrouwen terug te winnen? Want ik weet dat dat eraan ligt. Ze doet altijd al een beetje schuw en chagrijnig, dus dat ben ik van haar gewend. Maar op de momenten dat ik niet bij haar ben doen ze super lief. Ze wil ook nooit uit de wei, want ze rent dan gewoon weg. Ik vond dit altijd al raar, maar ik wil wel echt uitzoeken wat dit is.

Wie kan me dit vertellen?

Anoniem

Re: M'n paard trapt me telkens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:20

Maak je een grapje? Staart vastpakken?? Kontknuffelen? Als je haar niet vertrouwd moet je dat gewoon niet doen, klaar. Ze is duidelijk dominant over jou, ze staat hoger in rang en als je dan wat doet wat ze niet leuk vind ja dan krijg je de klappen, je moet blij zijn dat je dit nog na kunt typen...

Dus haal er iemand bij om grondwerk te gaan doen en je uit te leggen hoe je wel met paarden om moet gaan.

Tody

Berichten: 995
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:22

Ow, ik mag hopen dat dit weer een relaccount is...

Is er iemand die je helpt met de pony's? Het wordt hoog tijd dat je leert hoe je netjes met een paard/pony hoort om te gaan.
Krijg je bijvoorbeeld les ergens, of heb je een ervaren iemand in je familie?
Laatst bijgewerkt door Tody op 30-11-11 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsefreak4
Berichten: 23
Geregistreerd: 05-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 18:22

Joolien schreef:
Maak je een grapje? Staart vastpakken?? Kontknuffelen? Als je haar niet vertrouwd moet je dat gewoon niet doen, klaar. Ze is duidelijk dominant over jou, ze staat hoger in rang en als je dan wat doet wat ze niet leuk vind ja dan krijg je de klappen, je moet blij zijn dat je dit nog na kunt typen...

Dus haal er iemand bij om grondwerk te gaan doen en je uit te leggen hoe je wel met paarden om moet gaan.



Tja, je hebt wel ergens gelijk. Dankjewel :)

kinel
Berichten: 2201
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:22

een paard schopt mij maar een keer. dan krijgt ze van mij een flinke trap terug.

bethje31
Berichten: 636
Geregistreerd: 17-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:26

Niet alle paarden zijn knuffelig en niet alle paarden kun je achterlangs lopen. Punt.
Gewoon wat voorzichtiger zijn in het vervolg en niet in trap range komen. En let goed op tekenen zoals oren in de nek etc. Dat is al een waarschuwing.

suus_toes

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: M'n paard trapt me telkens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:28

indd, als een paard mij trapt krijgt ie ook echt wel maatje 40 terug!

_Zeppelin

Berichten: 782
Geregistreerd: 12-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:31

Ik snap ook niet zo goed waarom je dan bij een paard, waarvan je weet dat het trapt, achter de kont gaat staan? Meestal kun je dit toch ook wel zien wanneer ze iets niet prettig vinden en gaan slaan?
Ten eerste zou ik dus veel voorzichtiger omgaan met dit paard. En natuurlijk (een professioneel) iemand vinden die jou kan helpen. Persoonlijk zou ik het paard ook nog een trap gegeven hebben, maar dat lukt ook niet altijd en maakt het er misschien in jou geval niet beter op.

Skyex

Berichten: 382
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:32

Ik zou er in ieder geval mee stoppen om je paard op te jagen als ze altijd al schuw en chagrijnig is...

0kayleigh0
Berichten: 592
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:35

Joolien schreef:
Maak je een grapje? Staart vastpakken?? Kontknuffelen? Als je haar niet vertrouwd moet je dat gewoon niet doen, klaar. Ze is duidelijk dominant over jou, ze staat hoger in rang en als je dan wat doet wat ze niet leuk vind ja dan krijg je de klappen, je moet blij zijn dat je dit nog na kunt typen...
Dus haal er iemand bij om grondwerk te gaan doen en je uit te leggen hoe je wel met paarden om moet gaan.

_/-\o_ _/-\o_
tja kijk als die van mij de hele manege sloopt door met zijn been te zitten stampen tegen de muren , dan denk je toch niet dat ik hem ga knuffelen? integendeel , hij stopt normaal wel als ik het zie hoor :j

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Re: M'n paard trapt me telkens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:52

Of Ts is een domoor.....of TS heeft dringend hulp nodig.of dit is een rel topic....

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: M'n paard trapt me telkens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:56

ik zou er maar even iemand met verstand van zaken bij halen..
blijkbaar ben je zelf niet in staat om te bedenken dat dit gevaarlijk kan zijn.

nikkialex

Berichten: 1880
Geregistreerd: 21-03-11
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:57

ALsje alsje alsje blieeefftt VEKOOP JE PAARD OF GA LEREN MET PAARDEN OMTEGAAN.
Arm beessie..
Staart vastpakken?
Kontknuffelen???
Tja dan is het logisch dat je trappen krijgt ;)

0kayleigh0
Berichten: 592
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Belgie

Re: M'n paard trapt me telkens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:58

nikkialex!! AMEN!!!

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:00

Oef... dat is nogal heftig TS! `Het knuffelen zou ik voorlopig niet meer doen, een staart vastpakken ook niet en dan zou ik heel snel op zoek gaan naar hulp voor zowel jou als voor het paard.
Dit klinkt als iemand die echt geen weet heeft van hoe het hoort!

_lieff_

Berichten: 1006
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Harlingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:03

Als je aan de staart van een paard gaan trekken (of "gewoon" vasthouden), en klappen krijgt, en de dag daarna zijn/haar kont gaat knuffelen... Vind ik dit een typisch voorbeeld van "eigen schuld, dikke bult", en heb geen medelijden met je.
Ik hoop dat je nu door hebt dat het misschien wel verstandig is om hulp te zoeken van iemand die verstand van deze dingen heeft.
en vooral níét zelf gaan aankloten, dan kan het nog wel eens heel verkeerd aflopen... Ik wens je veel succes...

0kayleigh0
Berichten: 592
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:03

_lieff_ *\o/*
kont knuffelen is gewoon niet slim... :Y)

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:10

0kayleigh0 schreef:
_lieff_ *\o/*
kont knuffelen is gewoon niet slim... :Y)


Nou mijn merrie vind dat echt helemaal GEWELDIG als je dat doet! Maar die gaat dan niet trappen natuurlijk!

0kayleigh0
Berichten: 592
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Belgie

Re: M'n paard trapt me telkens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:17

ik heb een paard gekend die het leuk vond als je aan dat vliesje tussen de buik en het been ging krabben (hoe moet je dat omschrijven?? :P)

flooooo
Berichten: 2569
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:33

papagroom schreef:
Of Ts is een domoor.....of TS heeft dringend hulp nodig.of dit is een rel topic....


Ik hoop het laatste maar ik ben bang voor de combinatie van de eerste twee...

0kayleigh0
Berichten: 592
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Belgie

Re: M'n paard trapt me telkens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:43

hulp heeft ze nodig als ze gaat kontjeknuffelen als haar paard haar de vorige dag heeft getrapt :j

jazzgps
Berichten: 455
Geregistreerd: 06-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:44

Mijn merrie vind het niet erg als ik aan haar staartzit ,of vastpak of op haar kont ga hangen, :D
Ze zou mij nooit een trap geven, en dat heeft ze ook nog nooit gedaan gelukkig :D
Bij een vreemd paard zou ik dat nooit doen. }>
En ts ik denk dat je te lang bent door gegaan, en dat jou paard van te voren al signalen heeft afgeven ,maar dat jij deze niet hebt opgevolgd en vervolgens trapt je paard jou,
En je kan het ook zien als een wijze les voor de volgendekeer, dat je de volgendekeer niet meer achter je paard zijn kont moet gaan staan knuffelen. :+:
Laatst bijgewerkt door jazzgps op 30-11-11 19:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:46

Even serieus. Dit meen je niet.
Een paard trapt niet ZOMAAR, die geeft eerst aan als ie iets niet leuk vindt.
Dan let je daar op, paard doet oren naar achter, klaar.

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:49

Hoe zou je zelf zijn als ze aan jou staart trekken? Dan sla je toch ook meestal die persoon om los te laten? Lijkt me logisch... En ja kontknuffelen of wat dan ook als je paard het niet leuk vind is er om vragen... Mijn kan ik voor de volle honderd procent vertrouwen en dit soort dingen doen maar in jou geval, dan vraag je om trappen te krijgen helaas..

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:51

Wat wordt er verschrikkelijk kinderachtig gereageerd door sommige mensen!

TS, voortaan niet meer 'kontknuffelen' en de staart vastpakken. De meeste paarden gaan dan trappen, dit kun je niet zomaar bij alle paarden doen. Paarden kunnen er van schrikken, natuurlijk gedrag, en dan heb jij een trap te pakken, best gevaarlijk.

Wat doe je als je een trap krijgt?

Edit: Uit de wei jagen zou ik niet meer doen. Pak haar gewoon bij haar halster en breng haar zo naar de stal.
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 30-11-11 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt