is het wennen of gewoon mij opnieuw uittesten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magnum68

is het wennen of gewoon mij opnieuw uittesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 20:23

mijn pony van 5 staat sinds een week op een andere pensionstal
sinds 2 dagen doet hij erg nukkig tegen mij
hij wilde mij een trap verkopen in de stal tijdens het poetsen.
als ik hem wil aaien aan zij hals gaat hij achteruit.
ook tijdens de rijles gooide hij regelmatig zijn achterbenen omhoog.
na de rijles is hij met een groep voor het eerst mee naar buiten gegaan en dat ging super.
moet hij gewoon wennen en verwacht ik te veel van hem of probeert hij mij gewoon op nieuw uit

Anoniem

Re: is het wennen of gewoon mij opnieuw uittesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:25

Ik denk dat je nu nog even teveel van 'm verwacht :)

Het is natuurlijk wel erg nieuw :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:27

Ik zou je pony even een tijdje laten wennen. Dat betekent dus even niet (intensief) rijden en geen lessen. Hij staat pas een weekje in een totaal andere omgeving, heeft daar al in de les gelopen en is mee naar buiten gegaan.
Ik denk dat het hem allemaal te snel gaat, en dat hij even moet wennen :)

Met rust en geduld kom je ver denk ik.

magnum68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 20:32

dus gewoon lekker poetsen en als het weer het toelaat 1 keer per week met een groep mee naar buiten.
want ik weet dat hij het buitenrijden super vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:47

Ik zou het inderdaad even rustig aandoen en hem de tijd geven. Dan trekt hij vast bij!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:33

Een verhuizing kan voor paarden echt heel erg zwaar zijn. Het geeft ze zoveel onzekerheid. Ik begrijp dat je pony van slag is. Hij heeft afscheid moeten nemen van zijn bekende leventje en zijn vriendjes.
Neemt niet weg dat ie zich wel moet gedragen. Trappen mag natuulijk niet, bijten ook niet etc.
Als jij rustig bent en je niet anders voordoet dan op de vorige stal, zal je pony het snelste wennen. Jij bent nl de enige vaste factor. De rest is allemaal nieuw voor hem.

magnum68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 12:43

Gooya schreef:
Een verhuizing kan voor paarden echt heel erg zwaar zijn. Het geeft ze zoveel onzekerheid. Ik begrijp dat je pony van slag is. Hij heeft afscheid moeten nemen van zijn bekende leventje en zijn vriendjes.
Neemt niet weg dat ie zich wel moet gedragen. Trappen mag natuulijk niet, bijten ook niet etc.
Als jij rustig bent en je niet anders voordoet dan op de vorige stal, zal je pony het snelste wennen. Jij bent nl de enige vaste factor. De rest is allemaal nieuw voor hem.

dat is ook zo bedankt voor de reacties

Ginoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:06

Ik ben het eens met het wennen. Kijk daarnaast ook of hij het wel kan vinden met zijn 'buren' daar kunnen paard en ook heel nukkig van worden.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:08

vind het wel goed van je dat je je ook afvraagt of je niet teveel vraagt. Helaas wordt maar al te vaak het paard de schuld gegeven. Denk ook dat je net wat te snel bent. Geef het 2 weekjes, laat hem het tempo bepalen (zul je zien dat het erg snel kan gaan als je het maar op zijn beloop laat) maar laat niet over je heenlopen!

spiritlz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:50

inderdaad voor jou is het ook nieuw. misschien wel een beetje onzeker hoe je nieuwe stalgenoten reageren.
en dat voelt een paard meteen. geef je zelf en je paardje de tijd maar wacht niet te lang met rijden want dan wordt het steeds moeilijker. ga bv. maar even rijden en vraag dan niet te veel van hem/ haar.
succes

Fruw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:54

Het kan het allemaal zijn natuurlijk.. Gewoon even rustig aan doen, en rustig rijden en niet teveel van hem verwachten. Komt wel goed.

ILU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:25

het is nog even wennen voor hem, gewoon even een tijdje rustig aan doen zodat hij aan zijn nieuwe thuis kan wennen