Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Slofje schreef:Pfoe, de basis erin, dus meelopen, halthouden als jij stopt, vaststaan, zich overal laten aanraken.. En verder de opfok in, paard laten zijn, tot z'n 3e/4e. Een paard die de gedragscodes van een kudde heeft mee kunnen krijgen groeit eigenlijk gewoon op tot een fijner paard.
Daar krijgt hij, als het goed is, zo nu en dan een bekapbeurt, verder wordt er hooi bijgevoerd en dat is het.

Tamara21 schreef:Slofje schreef:Pfoe, de basis erin, dus meelopen, halthouden als jij stopt, vaststaan, zich overal laten aanraken.. En verder de opfok in, paard laten zijn, tot z'n 3e/4e. Een paard die de gedragscodes van een kudde heeft mee kunnen krijgen groeit eigenlijk gewoon op tot een fijner paard.
Daar krijgt hij, als het goed is, zo nu en dan een bekapbeurt, verder wordt er hooi bijgevoerd en dat is het.
Inmiddels loopt hij keurig mee aan het halster, kan hij ook vaststaan en verder ben ik er elke dag een beetje mee bezig..
Ook kan ik hem borstelen, alleen met hoefjes uitkrabben (hoofdzakelijk voor) is het lastig want staat veel te wankelen dan..
Hij heeft ook al een dekentje opgehad..
Moet eerlijk zeggen dat hij niet de opfok ingaat, hij blijft bij mijn andere paard op stal staan en komt zoveel mogelijk buiten tussen de andere paarden..
En hij mag zeker weten lekker paard zijn tot zijn 3e/4e, dat vind ik het allerbelangrijkste..
Bedankt voor je tips hoor..!!

Poiuytrewq schreef:waarom wil je een anderhalf jarige biks gaan geven?!
wat ik zou doen met een anderhalf jarige.. af en toe even poetsen en een stukje wandelen.
onthoud wel dat een jaarling zich niet lang kan concentreren (vanaf het uit de wei halen zegmaar, omgang telt mee)
dus ik zou zeker niet langer dan een kwartier/halfuur bezig zijn..
Tamara21 schreef:Hallo allemaal,
Sinds 3 weekjes ben ik de trotse eigenaar van een hele knappe, lieve 1,5 jarige friese hengst genaamd Ike..
Ike kan/kon nog helemaal niks behalve voetjes geven..(Ook niet makkelijk dus tips zijn zeker welkom)
Daarnaast heb ik ook nog een 11-jarige Engelse Volbloedruin genaamd Teica's Boy..
Ze staan nu momenteel op stal omdat bij ons het zomerseizoen (24/7) is afgelopen, maar als ze de paddock ingaan staan ze altijd lekker saampies buiten..
Nu was ik erg benieuwd wat jullie allemaal doen met een 1,5 jarig paardje..
Eigenlijk ben ik niet benieuwd maar wil ik ideeen opdoen..(Sowieso mag hij lekker ook het meest baby zijn hoor)
Ook ben ik benieuwd wat jullie je 1,5 jarige te eten geven..( Hoeveelheid biks)
Alvast bedankt allemaal..!!
Tamara21 schreef:Poiuytrewq schreef:waarom wil je een anderhalf jarige biks gaan geven?!
Hij moet toch krachtvoer krijgen voor de groei..??
In iedergeval dat is mij verteld..
Ken zelfs iemand die geeft 1 kg biks per dag..
Poiuytrewq schreef:Dat bepaalt zij zelf inderdaad, en volgens mij is haar paard niet ziek geweest, heeft ie geen groeiachterstand en geven wij alleen raad omdat zij daarom vraagt. (nogmaals.....)
Dan zou ik hem zeker alleen op hooi/gras en eventueel mineralen/vitaminenaanvulling erbij.