ruiterenergie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stefleder

ruiterenergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 12:56

Hallo beste paardenliefhebbers,

hebben jullie dat ook wel vaker meegemaakt, dat het lijkt of je paard in slaap valt of geen interesse heeft om te werken. Dat hij voor je wegloopt enz...............

nou, da's vrij simpel. Kijk naar je eigen energie waarmee je naar je paard toe gaat. Als dit energieniveau te laag is en je geen plan van tevoren hebt over wat jullie vandaag willen bereiken, dan valt het paard terug naar het dagelijkse hapje stapje of rustmodus.

Loopt je paard weg, dan is dat omdat jij geen leidende energie hebt meegebracht, geen plan, geen richting.

verwar echter energie nooit met je eigen boosheid, ongeduld etc...........want dan ga je in gevecht met je paard en dat verlies je altijd.

tot zover deze tip van Stef Pulles

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:58

Mee eens maar dit is met elk dier zo,je brengt over hoe jij je voelt.

stefleder

Re: ruiterenergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 13:03

bij kuddedieren ieder geval wel. Een mens is ook een kuddedier, dus we moeten weten hoe het moet.
de hoogste energie gaat voorop

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:07

Als je goed geaard bent kom je ook al een heel eind.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:15

veel geduld met jezelf en het erkennen van je eigen emoties, loslaten van je ego.....leven in het hier en nu...en veel succes!

stefleder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 14:25

Beste boompje,

dat is wel zo, maar dat is voor veel mensen veel en veel teveel in een keer. Voor mensen met paarden is vaak eerst een eerste stap met een klein succesje al een grote overwinning.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:24

Klopt is een proces van jaren, ik heb dat proces door lopen en het is niet zo makkelijk.Het los laten van je ego valt ook niet mee,al heb ik het wel los gelaten, maar dan nog heb ik nog wel eens een ego aanval.

noows

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:29

Mee eens, als ik geen zin heb heeft mijn paard dat ook niet en loopt ons 'rijden' meestal uit op een stapritje door het bos.
Als ik mijn dag niet heb moet ik er niet op gaan zitten, dan laat hij ook echt weten dat hij het er niet mee eens is.
Hij loopt nooit weg als ik naar m toe kom, hij blijft hooguit staan kijken (normaal komt hij altijd als ik hem roep).

brit1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:35

Mee eens: je paard is de spiegel van je ziel.
Honden peilen ook steeds of je wel capabel bent om leider te zijn.
Ook een paard wil duidelijkheid: uiteraard met zachte hand maar wel heel duidelijk zijn in je bedoelingen!
Merk je ook als je lekker hebt gereden: dan volgt je paard je automatisch, dan hoef je niet te leiden

stefleder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 10:19

juisdat is het, je doet het samen met je paard. Fysiek gezien kijkt jouw paard beter, hoort jouw paard beter , ruikt jouw paard beter en voelt jouw paard beter. Dus waar blijf je dan met je mindere zintuiglijke waarnemingen...Alles wat je communiceert met je paard kan zeer zacht en zeer verfijnd.. Als je op die golflengte gaat rijden, gaat het ook vanzelf.....lijkt het.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:08

ow nee rome was ook niet gebouwd in een dag! daarom begon ik ook -met veel geduld!!! maar wel fijn om te weten dat er gelukkig veel meer zijn die er ook naar streven! voor mij zijn de paarden mijn therapie ,hun herinneren mij eraan door te ademen, me angsten onder ogen te komen, en vertrouwen te hebben in jezelf! dit helpt mij ook erg in het dagelijkse werk, en wil later ook op deze manier mensen gaan helpen die het nodig hebben!!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:29

Mijn autistische dochter was vandaag mee naar de paarden,je ziet dan dat ze veranderd.Zij ziet altijd heel veel aan de paarden,ze heeft dan hele wijze uitspraken.

Fruw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:56

Dankjewel voor de tip, vind dat je zeker een punt hebt.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:56

Erg interessant! Vooral het stukje over het ' meenemen' van leidende energie. Denk dat ze dat zeker aanvoelen!

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:27

Leuk! Ik kijk vaak naar Ceasar Milan en die hoor ik dezelfde dingen zeggen over je energie die je uitstraalt enzo :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:04

ja een leider weet wat hij moet doen ook in situaties van stress is de leider in staat om zijn groep naar veiligheid te brengen, wat weer als gevolg heeft dat de volgers vertrouwen krijgen. een leider is zelf bewust, straalt rust en zekerheid uit en twijfelt nooit aan zijn positie! geweldig zoals ceasar het doet...zo mooi hoe die wisselwerking gaat en die aflevering met pat parreli was het geloof ik vond ik echt genieten!