Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dan ben je geen toeschouwer, kun jij ook lekker bezig zijn en gaat er voor jou misschien ook wat meer plezier in zitten om mee te gaan naar het paard. En als je weet hoe je er mee om moet gaan hoef je ook niet meer bang te zijn als je het paard vasthoud 
ellesson schreef:Dat heb ik wel geprobeerd maar, het is nooit echt beter gegaan moet ik zeggen omdat ik gewoon bang was, daarom hoopte ik dat iemand een idee had om dit over het algemeen te doen, een band krijgen met een bang paard.
ChristaMoor schreef:Het is de vraag of jij zelf überhaubt wel wat met paarden zou hebben als je vriendin er geen had gehad. Ga dat eerst eens na. Je hoeft echt niet alles samen te doen en als het niet jouw ding is, dan snap ik best dan je daar ergenissen over krijgt. Verder begrijp ik uit je verhaal dat je "beginner" bent. Als je werkelijk door wilt gaan met de hobby "paard", is het dan niet verstandig eerst met "gewone" paarden op een manege om te gaan, daar de basis te leren en pas dan wat met haar paard te gaan doen.

)