Pony reageert boos naar andere paarden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jozaa

Pony reageert boos naar andere paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 22:28

Hallo allemaal!

Ik wil graag mijn situatie aan jullie voorleggen. Ik heb mijn Pony een jaar geleden gekocht maar ik rij hem al een jaar of 3. Hij is altijd erg lief geweest en zover ik me kan herinneren ook richting andere paarden lief.

Nu is er in zijn gedrag in het afgelopen jaar iets veranderd. Hij is naar mij toe, sowieso naar mensen toe heel erg lief. Naar andere paarden is hij wat moeilijker geworden. Hij legt steeds vaker zijn oren in zijn nek als er een paard voorbij komt, en probeert soms ook te bijten. Als er een paard bij zijn kont komt probeert hij ook steeds vaker te trappen. Ik vind het allemaal maar lastig.

Omdat mijn band met hem steeds beter werd dacht ik eigenlijk dat het kwam omdat ik bij hem in de buurt ben. Ik dacht/denk dat hij die paarden niet bij mij in de buurt wil hebben. Ook tijdens het rijden doet hij het als een paard voorbij komt.

Hij staat heel vaak buiten in een groep en dat gaat altijd goed. Hij staat vaak te kroelen met andere paarden. Ook als ik er bij ben wil hij wel eens kroelen met anderen.

Nu vraag ik me af, wat de oorzaak ook is, of ik hier nou wel of niet iets mee kan. Moet ik hem straffen als hij dit doet? En op welke manier dan..

Ik vind het niet leuk om mijn vriendje zo te zien doen naar andere paardjes dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Nrkee

Re: Pony reageert boos naar andere paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:29

Ik volg dit even mijn leasepaard doet dit soms ook

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 22:31

:) Waar denk jij dat het bij jouw leasepaard vandaan komt?

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 15:40

Niemand? :(

Laura_x_