Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikbenlot schreef:bij een pony die ik ken heeft de hoefsmid het TOTAAL verprutst, ze werd gek als je een hoefje op wou tillen daarna. Elke dag, met veel beloningen geoefend, en dat heeft geholpen, ze doet het weer! met jou probleem zou ik het ook niet weten... ik lees ff mee.
Zora_ schreef:ikbenlot schreef:bij een pony die ik ken heeft de hoefsmid het TOTAAL verprutst, ze werd gek als je een hoefje op wou tillen daarna. Elke dag, met veel beloningen geoefend, en dat heeft geholpen, ze doet het weer! met jou probleem zou ik het ook niet weten... ik lees ff mee.
dat is wel minder dat die hoefsmid dat verprutst heeft hopelijk komt het met de tips die ze hier geven weer goed bij die pony
ik bedoel met 'ze doet het weer' dat ze haar voetjes weer braaf geeft.
ikbenlot schreef:Zora_ schreef:
het is al goed gekomen gelukkig!ik bedoel met 'ze doet het weer' dat ze haar voetjes weer braaf geeft.
![]()
Was wel nieuwschierig wat voor reactie er zouden komen.
ja het leuk voor al die reacties dat helpt echt
fjordnina schreef:Hoe is haar balans? Een van mijn merries vind het ook ontzettend moeilijk om een voetje langer dan een paar seconden te geven, dit is puur een balanskwestie. Als tussenoplossing kun je haar tegen een boom/paal/muur parkeren zodat ze daar steun kan zoeken. Dit werkt bij mijn merrie voldoende, al vind ze het nog wel wat eng. Dit is natuurlijk geen blijvende oplossing, die ligt toch echt in de training.
kleinuh schreef:Ik kende ook een paard die erg trapte bij haar achterhoeven uitkrabben dus deden we inderdaad ook een halstertouw eromheen en nu doet ze het niet meer ....heeft wel paard weekjes geduurd voor het helemaal weg was maar gewoon elke dag doen