1Boefje schreef:Ik ben het er niet helemaal mee eens, dan hadden ze mijn man ook wel eerst longe/zit-les mogen geven voordat ze teugels in handen geven. En mij net zo goed!
Ik snap werkelijk niet wat daar mis mee is
.
1Boefje schreef:Naast een zweepje binden we nu een touw tussen het bit en het zadel zodat hij zijn hoofd niet meer naar beneden kan trekken.
Sorry, maar hoe strak moet je je paard opknopen wil hij zijn hoofd niet meer naar beneden kunnen doen
1Boefje schreef:Voorheen deed hij dit niet, pas na een half jaar is meneer een beetje gaan vervelend gaan doen.
Een half jaar geleden heb je ergens een verkeerde afslag genomen en bent die weg blijven vervolgen. Je haf reageert op de situaties waarin jij haar plaatst. En zij reageert nu dus 'vervelend', terwijl ze dat tot een half jaar geleden niet deed.
1Boefje schreef:Het gaat er mij meer om, als ik nu elke keer beginners meeneem op Stella (hele brave Haflinger) verpest je dan het makkelijke karakter?
Het karakter is hetzelfde, maar het gedrag kan wel veranderen. Blijf goed naar je paard kijken! Je ziet nu dat ze niet zo makkelijk reageert als voorheen: als je niet iets aan de situatie verandert kan het zomaar van kwaad tot erger worden en ben je je 'makkelijke' beestje kwijt. Probeer te bedenken wat beter kan voor je haf, zodat ze zich weer okee voelt, in plaats van het 'beter' te maken voor je ruiter (touw aan paard knuppen).