Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(het anti-steiger trucje dus?
)
.JoCo schreef:Inderdaad Waratje, onze balken liggen ook op 2,20 m, en de hengst is ook rond die stokmaat! Ik kan hem niet "in een andere stal zetten", het gaat om de steunbalken van de schuur.
Nu de tip van een emmertje voer voorhouden, daar had ik ook al aan gedacht, maar ik wil hem liever niet omkopen met voer (als het echt niet anders kan, ok). Maar ik ga dat nageven met het halster eens proberen, hoe leer je dit best aan?
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!
NiFallor schreef:Ik neem aan dat het wel veilig is om bij hem in de stal te staan? Ga dan eerst bij hem de stal in en doe wat oefeningen met hem in de stal (welke oefeningen maakt in principe niet uit, maar als je toch bezig bent kun je die van joolien gelijk meenemen). Zorg ervoor dat zijn aandacht bij jou is en niet bij 'de deur' en dat hij gewoon gehoorzaam stapje vooruit, achteruit en opzij doet. Kans is groot dat hij daarna veel rustiger met je de stal uitloopt (moet je hem wel als eerste buiten zetten).