Joolien schreef:Het is geen irritatie, het is een uiting van pijn en of stress. De bak in betekend rijden= pijn dus is stress. Wellicht heeft ze vastgelegen in de stal en heeft ze last vn haar rug, ik noem maar wat. Het kan ook zijn dat het zadel niet helemaal goed zat en dat het haar pijn deed.
Goed in de gaten houden als je weer gaat rijden.
Ik heb alles wel gecontroleerd, ook het zadel het hoofdstel, en alles zat goed. Op het moment dat ik de bak in liep was ze ook nog niet aangesingeld. Pijn geloof ik niet, dan zou ze het wel zijn blijven doen tijdens het rijden. Stress zou in principe wel kunnen, maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk, omdat ze de vorige dag juist heel fijn had gereden, en daarvoor ook zeker beloond was. Ik ben de enige die haar rijdt, dus met anderen kan ze ook geen vervelende ervaringen hebben gehad.
Vandaag deed ze niks raars, maar toen gingen we naar buiten omdat het wat warmer was.
* edit.
Wacht even, ik had je post niet helemaal goed gelezen. Misschien had ze wel last van een spier ofzo, maar dan had ze vanuit de paddock naar stal toe toch ook al last gehad? Het begon al voor het werk, dus dan moest ze al eerder pijn hebben gehad.
Daarnaast is het ook een paard wat liever op 3 benen rondsjouwt dan laat merken dat ze pijn heeft.