Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Shahazai schreef:Als dit (zoals silence vermoedt) over een manege paard gaat, zou ik het nog maar eens bij de eigenaar aankaarten en die het laten oplossen.
Is het je eigen paard:
Heb je ook geprobeerd om met je schouder tegen haar been te leunen (terwijl je de sok/hoef vasthoudt)? Dan raakt ze een beetje uit balans en zal ze die voet willen verzetten en kan jij hem optillen.
Iets minder vriendelijk, maar wel effectief, is in de pees knijpen, des noods een combinatie van de bovenste twee.
En natuurlijk als ze dan d'r voetjes geeft uitgebreid belonen en regelmatig d'r voetjes optillen terwijl je niks van d't wil, ze dus alleen even 2 seconden vasthouden en dan uitgebreid belonen.

Silence schreef:Ik zou trouwens toch eens te raden gaan of je niet beter met dit paard kunt stoppen.
Heb nogal wat topics gezien van jou de laatste dagen.
- Paard stapt niet door
- Paard plet je
- Je kunt niet opstappen
- Je kunt geen hoeven uitkrabben......
Dat had ik ook al gezien.Silence schreef:Ik zou trouwens toch eens te raden gaan of je niet beter met dit paard kunt stoppen.
- Paard stapt niet door
- Paard plet je
- Je kunt niet opstappen
Roos111 schreef:Silence schreef:Ik zou trouwens toch eens te raden gaan of je niet beter met dit paard kunt stoppen.
- Paard stapt niet door
- Paard plet je
- Je kunt niet opstappen
Het gaat over verschillende paarden hoor, we blijven doorzetten tot alles goed gaat we geven nooit op

) Silence schreef:Ik zou trouwens toch eens te raden gaan of je niet beter met dit paard kunt stoppen.
- Paard stapt niet door
- Paard plet je
- Je kunt niet opstappen
Tigra_ schreef:Zullen we weer even ontopic gaan? Het gaat hier niet over de andere problemen die ze heeft. Het zou juist gestimuleerd moeten worden om over problemen in de omgang met paarden te praten, omdat je er anders niks van leert. Wees blij dat ze het probleem probeert op te lossen!Maar toch als zoveel problemen hebt met paarden klopt er ergens toch niet hoor.
Misschien eens een cursus ofzo volgen over gedrag van paarden en hoe je daar op moet reageren.
Ik wil je daar echt niet over aanvallen.
Maar alle topic's die je opent zijn toch echt wel basiswerk. Dus ik zou als je het serieus wil oplossen toch eens meer gaan lessen en vooral hoe je met paarden om moet gaan.
Ikeapotlood schreef:Tigra_ schreef:Zullen we weer even ontopic gaan? Het gaat hier niet over de andere problemen die ze heeft. Het zou juist gestimuleerd moeten worden om over problemen in de omgang met paarden te praten, omdat je er anders niks van leert. Wees blij dat ze het probleem probeert op te lossen!Maar toch als zoveel problemen hebt met paarden klopt er ergens toch niet hoor.
Misschien eens een cursus ofzo volgen over gedrag van paarden en hoe je daar op moet reageren.
Ik wil je daar echt niet over aanvallen.
Maar alle topic's die je opent zijn toch echt wel basiswerk. Dus ik zou als je het serieus wil oplossen toch eens meer gaan lessen en vooral hoe je met paarden om moet gaan.
Ik denk dat alle mogelijke oplossingen al wel genoemd zijn. Zou het kunnen zijn dat het desbetreffende paard een trauma o.i.d. heeft aan het krabbelen van haar voorhoeven? Misschien zou je het kunnen associëren met iets leuks, geef haar een snoepje en een complimentje zodra ze haar voetje optilt.
Tigra_ schreef:Ikeapotlood schreef:Zullen we weer even ontopic gaan? Het gaat hier niet over de andere problemen die ze heeft. Het zou juist gestimuleerd moeten worden om over problemen in de omgang met paarden te praten, omdat je er anders niks van leert. Wees blij dat ze het probleem probeert op te lossen!
Ik denk dat alle mogelijke oplossingen al wel genoemd zijn. Zou het kunnen zijn dat het desbetreffende paard een trauma o.i.d. heeft aan het krabbelen van haar voorhoeven? Misschien zou je het kunnen associëren met iets leuks, geef haar een snoepje en een complimentje zodra ze haar voetje optilt.
Deze basis dingen zul je toch in de praktijk moet leren.
Wij kennen de paarden niet en weten niet waarom het een probleem is.
Kan een trauma zijn maar hoeft helemaal niet. Als je te onzeker bent tegenover paarden krijg je problemen dat is 9 van de 10 keer toch de fout. Verkeerde omgang en dat kun je niet leren via internet. Dan heb je veel meer aan iemand die je ter plaatse helpt en je uitlegt wat die ziet en wat jij fout zou doen. En hoe je wel zou moeten reageren.
.Ikeapotlood schreef:Maar wie zegt dat zij onzeker is? Uiteraard heb je meestal veel meer aan iemand die je ter plaatse helpt maar niet iedereen heeft altijd iemand in de buurt, niet iedereen wil altijd iemand lastigvallen als het je niet zelf lukt, en niet iedereen heeft iemand in de buurt die ook echt ziet waar het probleem ligt. Ik ben echt niet onzeker tegenover paarden maar ook ik heb wel eens probleempjes het het optillen van hoeven, ik vind het een beetje jammer dat er dan gelijk vanuit wordt gegaan dat de topicstarter niets kan leren van opmerkingen via een internetforum.