Pony is ineens onwijs chagrijnig naar andere paarden toe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pony is ineens onwijs chagrijnig naar andere paarden toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:24

:wave:,

De titel zegt het eigenlijk al, m'n pony is sinds een week echt behoorlijk 'asociaal' naar andere paarden. Maar goed, het vreemde vind ik dat ze eerst juist overdreven sociaal was, ze kwam overal met d'r oortjes naar voren op af (soms iets te enthousiast en dan kreeg ze een klap, en daar reageerde ze dan vervolgens niet eens op) en ze moest altijd bij elk paard ruiken en alles, het was ook nooit een probleem om haar met een ander paard los te zetten of iets dergelijks, met rijden kon ze ook overal 'tussendoor' en zo, dus ik vind het best vreemd dat haar gedrag ineens zo is omgeslagen. Ze is ineens ontzettend dominant naar de pony waar ze (bijna) altijd los mee staat en toen ik ging rijden was ze ineens chagrijnig (oren naar achteren en ineens heel hard gaan lopen) als er iemand langs reed. Iemand enig idee wat het kan zijn? Haar moeder, waar ze eerst altijd mee op het land en in de paddock stond, is sinds een paar maanden naar een andere stal verhuisd, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Alvast bedankt!

Sassol

Re: Pony is ineens onwijs chagrijnig naar andere paarden toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:00

Het zou iets te maken kunnen hebben met de verhuizing van haar moeder, maar dan zou je toch eerder ook al problemen verwachten en niet pas na een paar maanden.

Als een paard ineens 'chaggerijnig' is naar andere paarden komt dat meestal doordat ze zich door iets niet lekker voelen. Dat kan dus zijn door pijn, hengstigheid, verandering in omgeving/kudde etc.

Als je alleen rijdt heb je nergens problemen mee? (Want dat zou de pijn dan een beetje uitsluiten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:12

Nee, als ik alleen rijd of alleen met haar ben zonder een paard dat teveel in de buurt komt is er niets aan de hand en ze gaat zelf ook nog steeds naar andere paarden toe, maar als een ander paard naar haar toe komt wordt ze heel dominant.. :+

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:22

Het zou inderdaad te maken kunnen hebben met dat haar moeder verhuisd is, maar het kan bijvoorbeeld ook zijn dat de winter er weer aan komt en dat het weer kouder word.
Ik ken zat paarden die daardoor ook chagerijnig van worden terwijl ze zomers super sociaal enzo zijn.

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:51

Misschien is er iets gebeurt tussen haar en de paarden of is ze van een paard geschrokken ofzo. Maar de verhuizing van haar moeder zal wel vreemd zijn als dat de oorzaak was want dan zou je het eerder merken.