Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nynke55 schreef:Vaak is het een spelletje of een te veel aan energie. Je kunt haar eerst eens steeds stil zetten in de hoeken. Als je paard dan ontspannen is daar, weet je zeker dat ze niet bang is. Doet ze dan wel weer raar, zet haar daar dan in de achteruit. Dan wordt "in de hoeken hoef ik niks te doen" verwisseld naar: "als ik vervelend doe, moet ik daar hard werken".
gewoon snel er langs heen gaan rijden
nynke55 schreef:Hele kleine voltes draaien dan?
jazzgps schreef:Dit is aanstellerij die van mij doet het ook
Als ik haar goed aan het werk zet is het over![]()
Die van mij gaat juist als je langzaam gaat rijden, juist hard schrikkengewoon snel er langs heen gaan rijden
En het hoofd even naar binnen gaan stellen.
IK dacht vroeger altijd dat zij bang voor dingen was , maar mevrouw maak er een spelletjes van dat ze dan denkt dan ze eerder klaar is met werken.
jazzgps schreef:Wat is de afstamming van je paard.
Vader: Marnehoeve's Everest
Moeder: Kantje`s Timid Girl
Springgefokt
Oke een newforest pony is het toch ?
Bij die van mij helpt het alleen als ik haar continu leiding geef dus dat ik haar voor probeer te zijn
In het werken wat ze van plan is op dat moment ,meestal voel ik het wel aan komen als zij gaat lopen schrikken
Dan gaan haar oren naar voren staan en word erg kijkerig,
die van mij heeft ook veel afwisseling nodig in het rijden als ze niet meer bezig word gehouden gaat ze juist dingen zoeken waar ze van kan gaan schrikkken. jazzgps schreef:dat is lastig uitleggen maar ik ga het proberen.
Die van mij komt trug in haar tempo en gaat om zich heen staan kijken naar een plantje of graspriet, als ze er dan een stukje langs begint de lopen dat schrikt ze heel hard dat gaat ze onder mij uit galopperen ik neem haar weer trug en stuur haar trug naar de hoeken waar ik langs wou . denkt ze dan nog ik ga er niet langs maak ik de volte wat groter en sluit die dan weer en maak ik de volte weer kleiner en dan kom ik toch de hoeken door met haar. ik ben zels soms ook twijfel achtig dat ik denk ze gaat daar wel weer schrikken en dat gebeurd het ook, dus probeer een positief beeld in je hoofd te hebben en dat gaat het rijden bij mij al een heel stuk beterdie van mij heeft ook veel afwisseling nodig in het rijden als ze niet meer bezig word gehouden gaat ze juist dingen zoeken waar ze van kan gaan schrikkken.
Ze is alleen in het begin gewoon een beetje aanstellerig. Denk dat ze het altijd wel gaat blijven doen.
Maar het gaat toch best goed?
.