paard is altijd wat kijkerig en schrikt van dingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dior_bokt

paard is altijd wat kijkerig en schrikt van dingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 12:55

Het paard waar ik op rij is in de omgang altijd best wel nerveus
En kijkerig Hoe kan ik zorgen dat het paard zijn aandacht wat meer bij mij gaat houden
HIJ schrikt ook van dingen die er op dat moment niet zijn, ik zie ze zelf te minste niet . ik probeer altijd hem gerust te stellen maar dat helpt niet altijd
Bij hem. hij komt genoeg buiten overdag en kan goed zijn Energy kwijt in de paddock

Anoniem

Re: paard is altijd wat kijkerig en schrikt van dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:05

Ik zal maar temmen, want dit wordt wss ook wel weer een reltopic.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 13:07

Ik zit al best wel een tijdje hier mee
dus vandaar dat ik het vraag

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:08

Kon je het niet laten om toch weer een topic te openen?
Zodat medebokkers weer allerlei adviezen geven en jij je in allerlei kronkels draait om toch maar gelijk te hebben?

Meid, koop een hobbelpaard en zoek ander tijdverdrijf.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:10

dior_bokt schreef:
Ik zit al best wel een tijdje hier mee
dus vandaar dat ik het vraag

Jij zit overal mee: het gebruik van hulpteugels, paard die zijn tong uitsteekt, paard wat nerveus is, en ga zo maar door.
Als er daadwerkelijk een paard in het spel is: ARM DIER!!! dat jij zijn verzorger/berijder bent.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 13:11

Jij zit overal mee: het gebruik van hulpteugels, paard die zijn tong uitsteekt, paard wat nerveus is, en ga zo maar door.
Als er daadwerkelijk een paard in het spel is: ARM DIER!!! dat jij zijn verzorger/berijder bent.[/quote]

Ik gebruik geen hulpteugels meer en ik heb ook fotos van die tong gemaakt maar die kan ik niet plaatsen in dat andere topic daarom heb ik de mod daar over een pb gestuurd :)
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 31-10-11 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:11

Tjonge geweldig!

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 13:14

nadita schreef:
Tjonge geweldig!

oke ;)

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 13:15

Ik heb hem ook op andere brokken gezet en dat helpt ook wel wat :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:17

Dr is weinig aan te veranderen denk ik.. Ik heb ook een angsthaasje dat blijft schrikken. Het word wel minder met de jaren merk ik. En verder helpt het om zelf heel snel te zijn en 'm een stapje voor te blijven. Maar dat is meer iets waar je instructrice je mee kan helpen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:18

Meid, echt, hou toch op.

Je snapt niets van paarden, en je zult het nooit begrijpen ook. Doe alsjeblieft dat paard weg, dat is beter dan dat het arme dier een verrot leven heeft bij jou........
Panties om de toch knopen is zoiets als iemand iets laten sjouwen wat ie niet kan tillen, de mond dichttapen en dan een knal verkopen omdat ie protesteert....... zooooo oneerlijk........

Dit is ook gelijk mijn laatste post hier, hoop dat dit topic heel snel gesloten wordt. Jij verdient geen paard.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:20

Yamcha schreef:
Meid, echt, hou toch op.

Je snapt niets van paarden, en je zult het nooit begrijpen ook. Doe alsjeblieft dat paard weg, dat is beter dan dat het arme dier een verrot leven heeft bij jou........
Panties om de toch knopen is zoiets als iemand iets laten sjouwen wat ie niet kan tillen, de mond dichttapen en dan een knal verkopen omdat ie protesteert....... zooooo oneerlijk........

Dit is ook gelijk mijn laatste post hier, hoop dat dit topic heel snel gesloten wordt. Jij verdient geen paard.

Heeft TS dergelijke dingen gezegd/gedaan? 8)7

:r

Meid, ga handballen ofzo.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:20

Yamcha schreef:
Meid, echt, hou toch op.

AMEN!

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 13:22

Mavelle schreef:
Dr is weinig aan te veranderen denk ik.. Ik heb ook een angsthaasje dat blijft schrikken. Het word wel minder met de jaren merk ik. En verder helpt het om zelf heel snel te zijn en 'm een stapje voor te blijven. Maar dat is meer iets waar je instructrice je mee kan helpen denk ik.

En wat moet ik precies doen met hem een stapje voor te zijn bij hem, moet ik hem dan goed in de gaten gaan houden in de omgang en met rijden bedoel je dat ?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:25

De problemen houden maar niet op met je hobbelpaard........

Afbeelding

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:26

Ik weet niet of je les krijgt? Het is wel echt iets waar je instructie bij nodig hebt, die zien vaak eerder dan jij wanneer je paard gaat schrikken en kunnen je helpen dat te leren zien en daarop in te spelen.

Flauwe posts overig, als je je ergert aan de TS reageer je toch niet? Volgens mij stelt zij best wel nette hulpvragen, en heb ook even gauw haar eerdere berichten doorgelezen en ik vind dat ze daarin ook heel vriendelijk blijft antwoord geven.

(Typo)
Laatst bijgewerkt door Mavelle op 31-10-11 13:29, in het totaal 2 keer bewerkt

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 13:26

Ik stel hier gewoon een vraag dan wil ik ook graag normaal antwoord krijgen

mika11

Re: paard is altijd wat kijkerig en schrikt van dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:27

Je zou een panty om z'n tong kunnen binden, of een zeemlap.
Dat helpt bij heel veel dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:28

Nou, hem wegdoen, dan heb je er niks geen last meer van. Is een stuk goedkoper ook.

Chaos: ja, helaas wel. Paard deed de tong steeds uit de mond, en toen knoopte ze er maar een panty omheen. Maar les nemen, ho maar.

dior_bokt schreef:

Je hebt al heel veel keren normaal antwoord gehad, van heel veel mensen. Je hebt aanbiedingen gehad waar mensen een moord voor zouden doen, en je hebt alle tips, adviezen en aanbiedingen in de wind geslagen. Sorry schat, maar de koek is een keer op.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 13:28

mika11 schreef:
Je zou een panty om z'n tong kunnen binden, of een zeemlap.
Dat helpt bij heel veel dingen.

Dat wil ik juist niet meer gaan gebruiken en dat heb ik ook tegen de eigenaar van hem gezegd

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:29

Nav haar eerdere posts denk ik sowieso niet dat TS in staat is een paard zelfstandig goed te berijden.

TS: Wellicht helpt het als je eens te rade gaat wat er mis gaat bij jézelf.
Als ik jou paard was zou ik ook nerveus zijn als jij op mij moest rijden. Hemel hulpteugels, bitten, panty's, tongriempjes.

Ik zou beginnen te stoppen met rijden en eerst vanaf de grond helemaal opnieuw te beginnen. Maar ook dat met begeleiding, want ik durf je niet aan het werk te zien met een dubbele longe zoals je schrijft en denkt. ;)

sashafierce

Kabouterdans schreef:
De problemen houden maar niet op met je hobbelpaard........

Hahah _O-

Mensen, ik zou als ik jullie was nieteens meer de moeite doen om te reageren. Het dringt toch niet tot haar door...

mika11

Knoop dan met een dik touw z'n hoofd vast, vanaf het bit naar de singel.
Een paar grote sporen aan je laarzen en een paar keer flink porren als ie schrikt.
Doet ie het nooit meer.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 31-10-11 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 13:30

Yamcha schreef:
Nou, hem wegdoen, dan heb je er niks geen last meer van. Is een stuk goedkoper ook.

Chaos: ja, helaas wel. Paard deed de tong steeds uit de mond, en toen knoopte ze er maar een panty omheen. Maar les nemen, ho maar.

dior_bokt schreef:

Je hebt al heel veel keren normaal antwoord gehad, van heel veel mensen. Je hebt aanbiedingen gehad waar mensen een moord voor zouden doen, en je hebt alle tips, adviezen en aanbiedingen in de wind geslagen. Sorry schat, maar de koek is een keer op.

Ik kan pas over 3 weken les krijgen daar kan ik toch niks aan doen
door dat ik een topic heb aan gemaakt die jullie niet bevalt doen jullie onaardig tegen mij