Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bedankt voor de tip!

tenzij ik met VD bezig ben. Maar dan moet hij er voor werken. En sinds ik andere brok voer en dit ook als beloning gebruik is het geschooi met VD ook over. Voedselweigeren ben ik hem ook aan het leren. Het is vanwege dat geschooi dat ik dus mijn kids verboden heb uit de hand te voeren... Is gewoon niet handig een 6 jarige tegenover 700 kilo Fries gewicht op snoepiesjacht...
Dus oren in de nek en een beet onze richting op.... Niet gericht of raak, mijn tik overigens wel
. Nadat ze dat een volgende keer met manlief ook deed was voor mij de maat vol. Pony houdt OP de wei gewoon niet van onnodig knuffelen als er geen snoeppies of werk aan te pas komt. ITT onze Fries die er echt voor gaat staan. Madam Kato wil gewoon rust op de wei. shyso2011 schreef:Een clicker misschien??? Klik als hij wat krijgt... Zonder klik geen snoep
sammy_rockey schreef:wat sommige mensen eerder reageerde werkt misschien wel maar je schaadt het vertrouwen heel erg.
ik heb misschien ook wel iets wat erg goed kan helpen:
een paard is van nature snelk af geleid dat kan heel irritant zijn als je bijv. rijd maar je zou er ook gebruik van moeten maken:
je merkt aan het paard wanneer hij je wilt bijten. op dat moment moet je iets doen wat het paard niet verwacht maar wel iets wat niet opvalt (geen mep dus). je hoeft m alleen maar af te leiden. een klein tikje met je hak tegen zijn scheenbeen alleen een aanraking het paard is afgeleid stopt ,et waar hij mee bezig was om naar zijn been te kijken en dan heb je dus de kans om hem rustig te pakken en dan zul je zien als je dat een paar keer hebt gedaan dat het paard niet meer probeert te bijten maar ipv naar zij been gaat kijken het werkt erg goed en is paard vriendelijk!
veel succes er mee!