paard is van gedrag veranderd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jajakall_x3

paard is van gedrag veranderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 18:57

Mijn paard is van gedrag veranderd ik weet niet goed hoe dat komt , ik heb ze nu al ongeveer 8 maand en in het begin kon ik alles met haar doen ik reed zelfs zonder zadel met haar. Nu is ze echter niet meer zo betrouwbaar , vandaag ging ik naar haar toe en ik aaide haar en ze draaide haar achterste naar me en legde haar oren plat in haar nek. Dit gedrag verdoont ze al een week. Ik weet echt niet wat ik moet doen.Hoe kan ik haar van haar gedrag afhelpen, wat moet ik doen kan iemand mij helpen ?

JSeine

Re: paard is van gedrag veranderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:03

Laat merken dat jij de baas bent, draait ze haar achterste naar je toe en legt ze haar oren in de nek, niets van aan trekken en gewoon naar haar hoofd lopen. Wil ze je bijten, geef haar een tik tegen haar neus aan. Laat dus echt merken dat jij de baas bent! Succes;)

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:05

JSeine schreef:
Laat merken dat jij de baas bent, draait ze haar achterste naar je toe en legt ze haar oren in de nek, niets van aan trekken en gewoon naar haar hoofd lopen. Wil ze je bijten, geef haar een tik tegen haar neus aan. Laat dus echt merken dat jij de baas bent! Succes;)

zal ik doen het enige probleem is dat ze gemakkelijk stijgert , wat kan ik doen als ze stijgert en nog steeds haar achterste naar me draait want ik ben er bijna zeker van dat ze stampt .
bedankt

Myrthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:40

Hoe oud is ze?

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 17:08

Myrthe_x schreef:
Hoe oud is ze?

23

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:13

Het is niet te zeggen waar het door komt zonder het paard te kennen. Er zijn in principe een aantal mogelijkheden die zo ver uit elkaar liggen dat je dus geen advies kunt geven over wat je kunt doen.
Het kan zijn dat ze zich ondertussen redelijk zeker voelt en vindt dat jij geen leiding geeft, maar er kan ook fysiek iets aan schorten.
Maar het is zo te lezen al vrij ver uit de hand gelopen, dus ik denk dat je verstandig doet om er eens iemand met verstand van zaken naar te laten kijken.

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 17:22

Waratje schreef:
Het is niet te zeggen waar het door komt zonder het paard te kennen. Er zijn in principe een aantal mogelijkheden die zo ver uit elkaar liggen dat je dus geen advies kunt geven over wat je kunt doen.
Het kan zijn dat ze zich ondertussen redelijk zeker voelt en vindt dat jij geen leiding geeft, maar er kan ook fysiek iets aan schorten.
Maar het is zo te lezen al vrij ver uit de hand gelopen, dus ik denk dat je verstandig doet om er eens iemand met verstand van zaken naar te laten kijken.

bedankt voor de tip ik zal iemand laten komen voor haar. maar wat kan ik in de tussen tijd doen om het gedrag te stoppen zodat ik kan laten zien dat ik de baas ben ?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:29

Je moet niet "laten zien dat je de baas bent", je moet "de baas zijn". Het is je hele houding, je moet er zelf van overtuigt zijn dat er geen discussie over mogelijk is. De baas zijn is geen kunstje dat je even kunt leren, dat is een ontwikkelingsproces dat tijd en begeleiding nodig heeft (als je niet natuurlijk overwicht hebt).
Basis hiervan is wel dat je consequent leert zijn met wat je wel of niet wil toestaan. Wees duidelijk (is niet hetzelfde als grof) wat je wil. En zorg zo snel mogelijk voor goede begeleiding.

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 17:36

Waratje schreef:
Je moet niet "laten zien dat je de baas bent", je moet "de baas zijn". Het is je hele houding, je moet er zelf van overtuigt zijn dat er geen discussie over mogelijk is. De baas zijn is geen kunstje dat je even kunt leren, dat is een ontwikkelingsproces dat tijd en begeleiding nodig heeft (als je niet natuurlijk overwicht hebt).
Basis hiervan is wel dat je consequent leert zijn met wat je wel of niet wil toestaan. Wees duidelijk (is niet hetzelfde als grof) wat je wil. En zorg zo snel mogelijk voor goede begeleiding.

oké

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 17:41

heeft iemand anders nog tips voor het stijgeren ofzo ?