Iets valt me op aan een jong paard waar ik mee werk.
Na het rijden verzorg ik, met die blubber van nu, lekker zn beentjes door ze af te spuiten en goed na te drogen ( lees; lekkere massage door droogwrijven met handdoeken
) k poets hem lekker en hij wordt wat verwend als hij braaf heeft gelopen...Dit paardje vind alles goed, is ook super relaxed met alles wat ik bij hem doe maar soms gaat hij echt uit het niets met zn volle gewicht 'hangen' aan zn halstertouw...
hij doet dit door tot op zn billen op de grond te gaan zitten en zn hele gewicht in de strijd te gooien. Niets helpt behalve even een klap met de hand op zn kont. Dan springt hij weer naar voren, briest een keer en twee tellen daarna staat hij weer te slapen zowat ( oortjes op zij, hoofdje lekker omlaag)... ik ga dan gewoon weer door waar ik gebleven was en ben zelf niet gespannen ofzo...Ik heb dit nu een paar keer meegemaakt met hem en kijk er niet meer van op. Weet ook wat ik kan doen als 'het weer eens zover is'... en heb goed opgelet wat ik zelf telkens doe op de moment van zn bevliegingen... maar kan er geen halstertouw aan vastknopen...
Iemand een idee?
Ik weet van zn baasje dat hij vaak succes ervaringen heeft gehad door los komende halstertouwen, knappende halsters e.d. Zou hij soms af en toe nog willen kijken 'of hij het nog in zich heeft'...
en stel dat dit het geval is... wat kan ik dan het beste doen? Wil niet dat beest zich wat verrekt met zn kapriolen...
Alvast bedankt...
Hij gaat gewoon hangen als een gek, slaat soms een been naar voren, maar dan heb je het ook echt gehad... Hoewel het elke keer dat hij tot op zn kont gaat zitten hangen toch wel even heftig is... Maar goed, hij heeft er nooit iets aan over gehouden tot nu toe...