Paard leren om tot aan de poort van de weide te komen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miekemuis_

Paard leren om tot aan de poort van de weide te komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 21:29

Ik zit eigenlijk met een luxeprobleem! Mijn paard staat op een smalle maar (heel erg) lange weide. En natuurlijk staat hij altijd netjes helemaal achteraan. Vroeger kwam hij uit zichzelf aangelopen in gallop als hij op stal mocht s'avonds, maar nu blijft meneertje rustig staan!
Met als gevolg dat ik dus elke keer héééélemaal tot achteraan die weide moet.. Hij laat zich wel heel erg makkelijk vangen, zal nooit weglopen maar komt met oortjes vooruit op je af gestapt (als je op ongeveer 5 meter van hem bent).
Ik zou dus graag hebben dat hij tot aan de poort komt als ik hem binnen wil halen, net zoals vroeger.
Weet iemand hoe ik hem dat kan aanleren? (ik heb altijd iets lekkers mee)

zodiacje

Re: Paard leren om tot aan de poort van de weide te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:34

rammelen met een bakj(je) met voer :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:53

een geluidje maken dat hij kan combineren met wat lekkers halen, eerst geluid combineren met rammelen met brokjes, daarna het rammelen afbouwen tot hij komt op een bepaald woord of geluid. Niet altijd uit de wei halen, maar soms ook alleen voeren en dan weer weg gaan.
mijn paardje weet dat als ik op een bepaalde manier fluit, ik hem uit de wei kom halen, en hij wat lekkers krijgt als hij bij me is. Dus komt hij meestal in stap of draf, en soms in volle galop naar het hek toe om zo snel mogelijk dat lekkers te hebben :+

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 21:56

Jammer genoeg kan ik niet aan het voer, de paarden worden gevoerd door de staleigenaar, en dat voer staat in een apart hok dat op slot is. Zal dus zelf voor rammelbaar voer moeten zorgen! Tip's?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:59

een klein emmertje paardensnoepjes van de welkoop of paardenwinkel is niet duur, en als ie nou leeg is kan je er altijd een paar steentjes in doen, rammelt net zo goed. als je hem maar als hij gekomen is wat lekkers geeft, kan een brokje zijn, stukje wortel, mandarijntje, als hij het maar een beloning vind :)

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 22:03

Wauw, ik wist niet dat paarden mandarijntjes aten?! Ik ga denk ik gewoon om een zak voer, als ik 'm elke dag een kommetje geef, zal die zak wel leeg zijn voor hij over datum gaat :)

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:08

Bij mij doen ze een moord voor brood. Begin heb ik elke dag toen ze op land stonden een sneetje brood gebracht. Dit een paar x per dag. Dan een keer niet dan en ook op verschillende tijden even naar het land gaan. Hoef niet te roepen inmiddels en ook geen brood mee elke keer. Meestal komen ze in volle galop of net drafje eraan hobbelen. Meestal want ook hun hebben wel eens een keer de bokkepruik op natuurlijk!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 16:57

Wauw, na 1 keer met een rammelbakje kent hij 't al!

Eline_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:48

veel succes ! :-)