Geen goede galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jorienm

Geen goede galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 21:23

Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum en ik hoop dat ik het dan nu ook allemaal goed doe.

Ik zal even uitleggen waar ik tegen aan loop.

Ik heb sinds een paard maand een nieuwe haflinger. Het is een super paardje, maar ik had wat problemen met de draf en galop.
De draf gaat op heel hoog tempo, ze walst zeg maar door de bak heen. Dit heb ik nu bijna onder controle, door veel kleine oefeningen te doen en rustig te draven ( dit ging al moeilijk )
De galop heb ik nog niet kunnen oplossen, al ben ik hard bezig aan de longeerlijn. Als ze aanspringt in de galop gaat het hoofd omlaag en lukt het haar 2 meter om dan nog redelijk normaal te galopperen, maar daarna valt ze elke keer bijna. Aan de longeerlijn gaat het wel goed, maar onder het zadel lukt het niet en ik ben nou zelf ook bang om nog vaker te proberen, aangezien ze gewoon steeds "bijna" valt.

Heeft iemand tips of oefeningen voor mij, zodat het beter kan worden. Of een oorzaak ?

liannee001

Re: Geen goede galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:21

kun je mij de leeftijd van het paardje ook vertellen?

Mijn haflinger heb ik ingereden.. Kon alleen rechtuit galoperen, maar naar ongeveer een half jaar kwamen er halve voltes, en na nog een poosje hele.

Niks forceren rustig opbouwen.
Alle begin is moeilijk.

jorienm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 22:25

Ze is nu 8 jaar en al een hele tijd onder het zadel, dus ik weet niet wat de vorige eigenaren er mee hebben gedaan. Recht uit is ook een probleem.
Eerst heb ik inderdaad geprobeerd de lange zijde te galopperen, maar ook dit geeft vaak al een probleem.

Djess93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:25

misschien door op een lange zandweg buiten steeds kleine stukjes te gaan galopperen? steeds weer opnieuw aanspringen en weer terug naar draf, dit steeds herhalen en dan steeds langere stukjes galoperen..

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:33

Lijkt op een balans probleem.
Ik neem aan dat het zadel past en er geen
medische problemen zijn

Ik ga mee met Djess93 veel buiten en rechtuit.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:13

ja lijkt zo horen op een medisch probleem ze kan haar balans niet goed bewaren misschien omdat ze pijn heeft ,zou hoe dan ook even na vragen bij de vorige eigenaar als dat kan en zeker even na laten kijken voor je verder gaat!