Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ellepel schreef:mindim ,op zich wel fijn dat je paard jou zo goed vertrouwd.![]()
ik verzorg bij mij op stal een merrie die door niemand anders uit de wei te halen is dan mij en zijn eigenaresse,de rest krijgt haar niet te pakken.
terwijl ze bij de eigenaresse en mij zo naar ons toe komt lopen.
ik merk daar aan dat paarden toch heel gericht op 1 mens kunnen zijn![]()
je zegt dat bij het "niet willen" je het overneemt en je paard dan wel wil.
heb je wel eens geprobeerd wat er gebeurd als je het dus niet overneemt?
ook al zou diegene dan een uur met hem staan,maar toch es kijken wat er gebeurd als er doorgezet word?
.
Ik heb het altijd super gevonden dat hij naar mij toe opener was dan naar anderen, maar inmiddels zou ik hem willen ruilen tegen een Anda. Die zijn toch op een andere manier éénkennig dan mijn paard. Een Anda gaat je wel interessant vinden als je tijd voor hem maakt. Dat merk ik heel duidelijk aan onze Anda. Hij vond mij ook nooit interessant, maar nu ik hem vaker rijd, komt hij graag ook even met mij 'buurten'. Mijn eigen WPN echt nie! Die komt als het hem uitkomt.
), als ik hem later weer in de wei wil zetten, treuzelt ie en moet ik hem zowat de weide in duwen, voorts gaat hij bij het hek staan, net zolang tot ik de auto instap en weg rij.

RusselNuwell schreef:Mijn paard laat in principe alles toe bij anderen, mits het eerlijk is tegenover hem. Iedereen mag op zijn rug zitten, maar er is één ding. Hij is níet in anderen geïnteresseert, als iemand anders dan ik hem probeert door te sluiten wordt hij hard en eigenwijs. Wanneer ik weg loop en hem onder commando halt zet kunnen anderen hem aanhalen wat ze willen, maar hij toont pas weer intresse op het moment dat ik in zijn gezichtsveld ben of ik hem heb geroepen.
Mindim schreef:RusselNuwell schreef:Mijn paard laat in principe alles toe bij anderen, mits het eerlijk is tegenover hem. Iedereen mag op zijn rug zitten, maar er is één ding. Hij is níet in anderen geïnteresseert, als iemand anders dan ik hem probeert door te sluiten wordt hij hard en eigenwijs. Wanneer ik weg loop en hem onder commando halt zet kunnen anderen hem aanhalen wat ze willen, maar hij toont pas weer intresse op het moment dat ik in zijn gezichtsveld ben of ik hem heb geroepen.
Nou inderdaad, met mijn paard is het eender. Heb jij een bijrijder of iemand die vaker tijd met hem doorbrengt? Zo ja, hoe los jij dat dan op?